Дебют за пето поколение Ford Mondeo: от и за Китай

След няколко неофициални, но почти напълно разкриващи изяви, новото поколение Ford Mondeo направи своя официален дебют в Китай. Петата итерация на популярния седан, известен в Съединените щати като Ford Fusion до прекратяването си през 2020 г., направи премиера в новия китайски дизайнерски център на марката в Шанхай. Засега обаче няма информация за потенциална наличност извън

След няколко неофициални, но почти напълно разкриващи изяви, новото поколение Ford Mondeo направи своя официален дебют в Китай. Петата итерация на популярния седан, известен в Съединените щати като Ford Fusion до прекратяването си през 2020 г., направи премиера в новия китайски дизайнерски център на марката в Шанхай. Засега обаче няма информация за потенциална наличност извън Китай.

Ford изглежда се гордее особено с дизайна на този нов модел, тъй като цялото прессъобщение за новото Mondeo е посветено на неговите визуални характеристики. Возилото е проектирано около дизайнерския език на автомобилния производител с името Progressive Energy in Strength, който може да се види и в Evos и Equator. Той се основава на предпочитанията на местните клиенти и въплъщава три основни принципа – „командващ, пъргав и отзивчив“.

Наистина, новото Mondeo изглежда доста агресивно със смела предна част, която до голяма степен е идентична с тази на Evos. Автомобилът приема формата на (почти) традиционен седан, въпреки леко наклонената линия на покрива – капакът на багажника изглежда не е прикрепен към задното стъкло и няма задна чистачка. LED лента от край до край в предната част образува запомнящ се светлинен подпис, а скулптурните арки на колелата и предните калници създават мускулест цялостен външен вид, погледнато отстрани.

Прочети още:
Москвич се връща на поточните линии след изтеглянето на Renault от Русия

Вероятно най-интересният елемент отзад е чифтът LED задни светлини с дизайн, който изглежда е вдъхновен от Mustang Mach E, включващ три вертикални линии. Дифузорът, прикрепен към бронята, добавя приятен спортен щрих, въпреки че е справедливо да се отбележи, че хромираните накрайници на ауспуха не са прикрепени към действителните изпускателни тръби.

За съжаление, Ford не предоставя информация за това какво се случва под капака, въпреки че емблемата „245“ отзад предполага, че на предната ос лежи 2.0-литров EcoBoost бензинов двигател с турбокомпресор. Ако случаят наистина е такъв, 4-цилиндровият агрегат развива 245 конски сили, вероятно насочени към предните колела чрез осемстепенен автоматик. Автомобилът се базира на платформата C2 на Ford, споделена с новия Lincoln Zephyr за Китай.

Ford казва, че новото Mondeo ще бъде произвеждано от Changan Ford и ще бъде доставяно на китайски клиенти от 2022 г. Не можем да кажем дали моделът ще се продава изключително на китайския пазар, но вероятно ще разберем повече много скоро. Междувременно, в Европа четвъртото поколение Mondeo трябва да излезе от производство през март тази година.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *