728 x 90

Mustang Mach-E получава преждевременен фейслифт

    LFP батерии, увеличаване на пробега, намаляване на цените Ford модернизира основно Mustang Mach-E. Нововъведенията подобряват електрическия кросоувър на няколко нива. Ford Mustang Mach-E е на пазара от две години. През този период вече бяха предприети няколко незначителни мерки за освежаване. Но сега производителят смята, че е дошло времето за по-обстойно обновяване на модела, което внася

    LFP батерии, увеличаване на пробега, намаляване на цените

    Ford модернизира основно Mustang Mach-E. Нововъведенията подобряват електрическия кросоувър на няколко нива.

    Ford Mustang Mach-E е на пазара от две години. През този период вече бяха предприети няколко незначителни мерки за освежаване. Но сега производителят смята, че е дошло времето за по-обстойно обновяване на модела, което внася централна промяна в електрическия кросоувър или поне в неговите по-достъпни версии – батерии с нов химичен състав.

    Както шефът на компанията Джим Фарли обяви още през февруари, Ford Mustang Mach-E ще получи литиево-железнофосфатни (LFP) батерии като част от обновяването на модела. Това увеличава използваемия капацитет от 70 на 72 киловатчаса и трябва да позволи по-бързи процеси на зареждане. От станция с постоянен ток системата за съхранение на енергия вече може да се зарежда от десет до 80 процента за 33 минути – спестени са пет минути. Освен това Mustang Mach-E вече може да се зарежда по-често до 100 процента от капацитета си чрез зарядно устройство за променлив ток.


    Леко увеличен пробег

    Дори и пробегът се подобрява леко. Американската агенция за опазване на околната среда (EPA) вече оценява реалистичния пробег на версиите на модела Mustang Mach-E със задно предаване и стандартна батерия на 402 вместо на 397 км. За варианта със задвижване на всички колела той се увеличава от 360 на 363 километра. За сравнение – според стандарта WLTP моделът със задно предаване за ЕС има пробег от 440 километра с използваната досега литиево-йонна батерия. 

    Версията със задвижване на всички колела се възползва и от увеличената мощност. От 198 кВт (269 к.с.) тя нараства до 232 кВт (315 к.с.). Максималният въртящ момент остава на ниво от 580 нютонметра.


    Тестова фаза за пакета Blue Cruise

    Ford е усъвършенствал пакета за подпомагане на шофирането Blue Cruise. Във версия 1.2 той е в състояние да изпълнява автономна смяна на лентата и може безопасно да позиционира Mustang Mach-E в собствената му лента – дори ако движещите се покрай него автомобили се приближат твърде близо. Системата вече е инсталирана хардуерно и може да се включва и изключва чрез ефирна актуализация на софтуера. Клиенти, които проявяват интерес, вече могат да тестват Blue Cruise безплатно за период от 90 дни и едва след това да сключат платен абонамент.

    Прочети още:
    Ford Puma с нов интериор, подобрен инфотейнмънт и мотори с мек хибрид

    Още едно предимство на LFP батериите: те предлагат преимущества по отношение на разходите – наред с друго и понеже се нуждаят от значително по-малки количества скъпи минерали, като никел и кобалт, в сравнение с конвенционалните литиево-йонни батерии. Съответно цените на Standard Range версиите в САЩ чувствително намаляват. Моделът от базово ниво Select ще бъде с 3000 долара по-евтин: със задно предаване той вече струва 42 995 долара (в момента еквивалент на около 39 100 евро), докато версията със задвижване на всички колела се предлага от 45 995 долара (почти 41 900 евро). С по-качественото премиум оборудване цените дори падат с 4000 долара, или 3641 евро. Между другото, цената на върховия модел GT AWD Extended Range е намалена със същата сума; сега той струва 59 995 вместо 63 995 долара (54 600 евро вместо 58 250 евро). От тези цени може да се приспадне американската субсидия за електромобили, която в момента е в размер на 3750 долара. 


    Европейската премиера все още не е ясна

    Ford обосновава по-ниските цени и с подобренията в мексиканския завод за Mustang Mach-E, който ще увеличи производителността си от втората половина на 2023 г. Компанията ще прехвърли произтичащия от това потенциал за икономии на своите клиенти. Все още не е ясно кога обновените версии на Ford Mustang Mach-E ще се появят в Европа и каква ще бъде цената им на местните пазари.

    Свързани публикации

    Оставете коментар

    Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

    Най-нови

    AUTOCLUB.BG във Facebook

    Facebook Pagelike Widget

    Спорт