728 x 90

Изкуствен интелект оптимизира сцеплението и ефективността на новия Ford Kuga Hybrid

В продължение на няколко десетилетия системите 4х4 осигуряват на водачите по-добро сцепление на хлъзгави пътища, като изпращат мощност към всяко от четирите колела, но за сметка на това повишават разхода на гориво. Появилата се впоследствие технология за задвижване на четирите колела (AWD) е способна да открие кои колела имат най-добро сцепление и да им изпрати

В продължение на няколко десетилетия системите 4х4 осигуряват на водачите по-добро сцепление на хлъзгави пътища, като изпращат мощност към всяко от четирите колела, но за сметка на това повишават разхода на гориво.

Появилата се впоследствие технология за задвижване на четирите колела (AWD) е способна да открие кои колела имат най-добро сцепление и да им изпрати допълнителна мощност, за да го подобри още повече, без да се завишава чувствително и горивният разход.

Ford направи крачка напред и сега представя технологията за прекъсване задвижването на четирите колела (AWD) на новия Kuga, включително на Kuga Hybrid. Технологията използва изкуствен интелект, за да изключи при благоприятни условия на шофиране интелигентната системата AWD на автомобила и така да постигне още по-добра  горивна ефективност.

Обратното свързване е по-бързо от премигване и става, когато системата реши, че водачите отново могат да се възползват от допълнително сцепление.

Интелигентната система за задвижване на всички колела на Kuga Hybrid непрекъснато получава информация от сензорите около автомобила и следи кои колела имат най-добро сцепление с пътната настилка.

Мощността от бензиновия пълен хибрид се разпределя безпроблемно между предните и задните колела за плавен ход и отзивчиво завиване, като настройките отнемат по-малко от 20 милисекунди. В ситуации, когато предните колела нямат сцепление, системата може дори да изпрати 100% от мощността към задните колела.

Усъвършенстваната функция за изключване на AWD използва специален електронен алгоритъм на мозъка и „размита логика“, за да определи, дали захранването на задните колела може да бъде изключено напълно при съществуващите обстоятелства, например, когато плавно се движите по магистрала на топъл и сух път. Това временно превръща Kuga Hybrid в автомобил с предно предаване, за още по-добра горивна ефективност.

Най-важното е, че AWD-прексването винаги е в готовност да свърже отново захранването към задните колела, ако установи, че е необходимо интелигентно задвижване на всички колела.

За да определи въртенето и приплъзването на колелото, AWD-прекъсването следи информацията от системите, включително контрола на сцеплението и АБС-а, активирането на чистачките на предното стъкло и външната температура – за определяне на метеорологичните условия – и дори може да открие дали Kuga Hybrid тегли ремарке, за да му помогне да вземе решение само за 10 милисекунди.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт