Fiat Multipla се смята от мнозина за един от най-грозните автомобили в света, но също така е обичан от мнозина заради хитрите си характеристики като оформлението на кабината с шест места и невероятно просторния багажник. Това, което не е широко известно, е, че странният MPV е продаван и в Китай от Zotye, където беше наличен
Fiat Multipla се смята от мнозина за един от най-грозните автомобили в света, но също така е обичан от мнозина заради хитрите си характеристики като оформлението на кабината с шест места и невероятно просторния багажник. Това, което не е широко известно, е, че странният MPV е продаван и в Китай от Zotye, където беше наличен както в близкото минало както с ДВГ, така и с чисто електрическо задвижване. Историята разказва Carscoops.
Multipla беше представен за първи път през 1998 г. като влизане на Fiat в сегмента на компактните ванове. Двойният дизайн на фаровете, масивната горна част на каросерията, почти вертикалните страни, нетрадиционното двуредово, шестместно оформление и подобно на космически кораб арматурно табло го отличаваха от почти всичко на четири колела по това време. През 2004 г. колата беше обновена, като получи по-конвенционално лице с фаровете на Fiat Idea, ход, който удължи живота на Multipla в Европа до 2010 г.
По-малко известната китайска Multipla беше представена в края на 2008 г. от Zotye Auto. Моделът първоначално се е наричал Multiplan, но по-късно е преименуван на M300 Langyue. Докато Zotye е широко известен с копирането на европейски дизайни като Porsche Macan или Range Rover, този път не става дума за кражба, а законно ребрандиране след сделка с Fiat.
От края на 2010 г. и след като автомобилът беше спрян от производство в Европа, Zotye купи производствената линия от Fiat и започна да произвежда колата в Китай. Използването на части от местни източници значително понижи цената, която започва от 69 800 йени, еквивалент на около 10 500 долара по обменни курсове за 2010 г.
Под капака най-често е оригиналният атмосферен 1.6-литров бензинов двигател на Fiat, произвеждащ 102 к.с. Мощността се предава към предния мост само чрез петстепенна ръчна скоростна кутия. По-интересен обаче е напълно електрическият вариант, който е новост, до която имаха достъп само китайските купувачи, тъй като Fiat никога не предлага базиран на Multipla електромобил.
Zotye M300EV, или просто E300, както по-късно беше преименуван, се задвижва от монтиран отпред електродвигател, произвеждащ 80 к.с. и приятните 250 Нм въртящ момент. Батерийният пакет 80V/60Ah с капацитет 35.2 kW осигурява на MPV-то с тегло 1705 кг електрически пробег от 160-200 км по цикъла NEDC.
Тези цифри може да не звучат впечатляващо за днешните стандарти, но фактът, че батерията е била сменяема изглежда доста интересно. Всяка от четирите батерии, разположени под задните седалки, тежи 65 кг и може да се смени в рамките на около пет минути. Както показват снимки от интернет, тази система е била полезна за таксиметровите шофьори, които са се възползвали от практичността на превозното средство и са сменяли батериите по няколко пъти на ден.
Както вероятно можете да си представите, комерсиалното представяне на M300 Languye в Китай не е впечатляващо с общо 25 036 продадени бройки между 2010 и 2013 г. Що се отнася до Zotye, той продължи да произвежда автомобили и дори направи планове за навлизане на пазара в САЩ, но през 2021 г. китайският автомобилен производител фалира, ликвидирайки активи, за да изплати част от огромните си дългове.
Оставете коментар
Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *