728 x 90

Знаехте ли, че Fiat Mutipla се продава в Китай до 2013 г. и дори има електрическа версия?

Fiat Multipla се смята от мнозина за един от най-грозните автомобили в света, но също така е обичан от мнозина заради хитрите си характеристики като оформлението на кабината с шест места и невероятно просторния багажник. Това, което не е широко известно, е, че странният MPV е продаван и в Китай от Zotye, където беше наличен

Fiat Multipla се смята от мнозина за един от най-грозните автомобили в света, но също така е обичан от мнозина заради хитрите си характеристики като оформлението на кабината с шест места и невероятно просторния багажник. Това, което не е широко известно, е, че странният MPV е продаван и в Китай от Zotye, където беше наличен както в близкото минало както с ДВГ, така и с чисто електрическо задвижване. Историята разказва Carscoops.

Multipla беше представен за първи път през 1998 г. като влизане на Fiat в сегмента на компактните ванове. Двойният дизайн на фаровете, масивната горна част на каросерията, почти вертикалните страни, нетрадиционното двуредово, шестместно оформление и подобно на космически кораб арматурно табло го отличаваха от почти всичко на четири колела по това време. През 2004 г. колата беше обновена, като получи по-конвенционално лице с фаровете на Fiat Idea, ход, който удължи живота на Multipla в Европа до 2010 г.

По-малко известната китайска Multipla беше представена в края на 2008 г. от Zotye Auto. Моделът първоначално се е наричал Multiplan, но по-късно е преименуван на M300 Langyue. Докато Zotye е широко известен с копирането на европейски дизайни като Porsche Macan или Range Rover, този път не става дума за кражба, а законно ребрандиране след сделка с Fiat.

От края на 2010 г. и след като автомобилът беше спрян от производство в Европа, Zotye купи производствената линия от Fiat и започна да произвежда колата в Китай. Използването на части от местни източници значително понижи цената, която започва от 69 800 йени, еквивалент на около 10 500 долара по обменни курсове за 2010 г.

Под капака най-често е оригиналният атмосферен 1.6-литров бензинов двигател на Fiat, произвеждащ 102 к.с. Мощността се предава към предния мост само чрез петстепенна ръчна скоростна кутия. По-интересен обаче е напълно електрическият вариант, който е новост, до която имаха достъп само китайските купувачи, тъй като Fiat никога не предлага базиран на Multipla електромобил.

Zotye M300EV, или просто E300, както по-късно беше преименуван, се задвижва от монтиран отпред електродвигател, произвеждащ 80 к.с. и приятните 250 Нм въртящ момент. Батерийният пакет 80V/60Ah с капацитет 35.2 kW осигурява на MPV-то с тегло 1705 кг електрически пробег от 160-200 км по цикъла NEDC.

Тези цифри може да не звучат впечатляващо за днешните стандарти, но фактът, че батерията е била сменяема изглежда доста интересно. Всяка от четирите батерии, разположени под задните седалки, тежи 65 кг и може да се смени в рамките на около пет минути. Както показват снимки от интернет, тази система е била полезна за таксиметровите шофьори, които са се възползвали от практичността на превозното средство и са сменяли батериите по няколко пъти на ден.

Както вероятно можете да си представите, комерсиалното представяне на M300 Languye в Китай не е впечатляващо с общо 25 036 продадени бройки между 2010 и 2013 г. Що се отнася до Zotye, той продължи да произвежда автомобили и дори направи планове за навлизане на пазара в САЩ, но през 2021 г. китайският автомобилен производител фалира, ликвидирайки активи, за да изплати част от огромните си дългове.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт