728 x 90

Формула 1 – пъзелът на тим шефовете се нареди

Въпреки че сезонът във Формула 1 приключи преди повече от три седмици, новините около ръководните позиции в отборите валят една след друга. Първо босът на Ferrari Матиа Биното подаде оставка, а впоследствие Williams и Йост Капито си казаха сбогом. Това, което се случи във вторник обаче, е прецедент за шампионата. Трима ръководни кадри смениха отборната

Въпреки че сезонът във Формула 1 приключи преди повече от три седмици, новините около ръководните позиции в отборите валят една след друга. Първо босът на Ferrari Матиа Биното подаде оставка, а впоследствие Williams и Йост Капито си казаха сбогом. Това, което се случи във вторник обаче, е прецедент за шампионата. Трима ръководни кадри смениха отборната си принадлежност буквално в рамките на няколко часа.

Фредерик Васор първи повлече крак. Досегашният тим шеф на Alfa Romeo най-накрая бе номиниран от Ferrari за наследник на Матиа Биното. Новината бе по-скоро очаквана, тъй като французинът бе спряган за водещата позиция в Маранело още през есента, но по една или друга причина официалното ѝ потвърждение дойде едва днес. 

Васор изигра ключова роля в сделката между Sauber и Audi, която гарантира участието на инголщатци във Формула 1 от 2026 година нататък. На теория той можеше да бетонира позициите си в Хинвил и да поеме заводската програма на Audi, но отворилата се позиция във Ferrari провокира 54-годишния французин да смени курса и да поеме към Маранело.

Напускането на Васьор със сигурност е било очаквано от Sauber, тъй като швейцарския тим моментално обяви неговия заместник. Андреас Зайдъл ще се раздели по взаимно съгласие с McLaren и ще поеме диригентската палка в Хинвил от догодина.

Тази рокада далеч не бе очаквана за разлика от преминаването на Васор във Ferrari. Оказва се обаче, че изпълнителният директор на McLaren Зак Браун е бил наясно с намеренията на своя служител. Зайдъл е информирал американеца, че няма да продължи договора си, който изтича в края на 2025 година.

Браун е знаел, че бившият ръководител на LMP1 програмата на Porsche в състезанията по издръжливост има оферта от Audi и че няма как да го задържи насила в отбора си, в резултат на което е предпочел двете страни да се разделят по взаимно съгласие. По този начин McLaren получава възможност да номинира нов тим шеф, който да поеме в дългосрочен план ръководството на тима, докато Зайдъл влиза в Sauber, за да подготви почвата за появата на Audi.

Интересното е, че Зайдъл няма да е просто заместник на Васор в Sauber. Той ще бъде изпълнителен директор и ще отговаря за всички технологични проекти на компанията, докато ръководната позиция в отбора от Формула 1 ще бъде поверена на друг все още неназован специалист. След напускането на Капито това означава, че в момента два от отборите практически нямат ръководител – Wiliiams и Alfa Romeo/Sauber.

Тимовете без тим шеф можеха да бъдат три, но McLaren бързо намери заместник на Зайдъл. Дългогодишният инженер на Ferrari Андреа Стела, който е работил с Михаел Шумахер, Кими Райконен и Фернандо Алонсо, влезе в McLaren през 2015 г. като ръководител състезателни операции, през 2018 г. стана пърформънс директор, а през 2019 г. вече изпълняваше функциите на състезателен директор. 

Бързият възход на 52-годишния италианец в редиците на McLaren явно не е случаен и изпълнителният директор Зак Браун му гласува доверие и за най-високата позиция в отбора. Досега Стела заедно с техническия директор Джеймс Кий и директорa производство Пиърс Тин докладваха директно пред Зайдъл, но догодина ръководната структура на британския тим вероятно ще бъде модифицирана заради оттеглянето на германеца.

Интересните новини във Формула 1 преди коледните празници няма да приключат с трите ключови назначения от днес. Множеството рокади ще провокират отборите да търсят нови попълнения, което в този момент съвсем не е лесна задача заради активния хедхънтинг на Audi и заради бума в състезанията по издръжливост, където липсата на кадри ще се окаже сериозен проблем още догодина.

Източник: AMS.bg

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт