728 x 90

Това са остатъците от автомобила на Грожан

    Обгорялото шаси на французина от Бахрейн 2020 е част от специалната изложба на Формула 1 в Мадрид Инцидентът на Ромен Грожан в Бахрейн през 2020 г. ще остане завинаги в историята на Формула 1 заради положителната развръзка и зрелищния пожар. Французинът се заби в предпазните заграждения на трети завой след контакт с пилота на Toro

    Обгорялото шаси на французина от Бахрейн 2020 е част от специалната изложба на Формула 1 в Мадрид

    Инцидентът на Ромен Грожан в Бахрейн през 2020 г. ще остане завинаги в историята на Формула 1 заради положителната развръзка и зрелищния пожар. Французинът се заби в предпазните заграждения на трети завой след контакт с пилота на Toro Rosso Даниил Квят, автомобилът му буквално се раздели на две, след което моментално бе обхванат от пламъци.

    Цели 28 секунди изминаха преди Грожан да се измъкне от огнената стихия. Въпреки че кокпитът бе заклещен между мантинелите, пилотът на Haas F1 намери начин да се промуши между тях и хейло системата. Благодарение на състезателното облекло от номекс и навременната реакция на маршалите последиците за здравето на Грожан бяха неочаквано малки –  изгаряния на двете длани и глезени.

    Инцидентът на Грожан принуди ФИА да стартира специално разследване по случая и да засили допълнително мерките за пасивна безопасност във Формула 1. Случилото се в Бахрейн обаче за пореден път доказва колко безкомпромисни са те. Това е и причината остатъците от монокока да попаднат сред обектите в тазгодишната изложба на Формула 1 в Мадрид.

    „Бях наясно, че това е тежък инцидент, но не осъзнавах какви последици има и колко зловещо изглежда отвън. Едва на следващия ден разбрах, когато ми показаха какво се е случило“, разказва Грожан в специално интервю за предстоящата изложба в испанската столица.

    „Жена ми е гледала състезанието заедно с баща ми и децата ни. Този момент ще остане завинаги в паметта им. Тогава са били просто зрители, които чакат да чуят нещо, чакат да видят нещо от Бахрейн.“

    „Трябваше да разбия яката. Да я удрям здраво с каската си. Така успях да промуша каската и после да се надигна в седалката. Тогава осъзнах, че левият ми крак е блокиран от шасито. Дърпах колкото сила имам. Обувката ми остана вътре, но така се освободи малко пространство и успях да изляза от автомобила.“

    „Имаше 120 кг гориво в резервоара, батерията също гореше. Д-р Ян Робъртс, Алан от медицинския автомобил и един от пожарникарите се опитваха да ограничат огъня около мен, за да мога да изляза. Вярвам, че това ми помогна, най-малкото защото можех да погледна в каква посока да се измъкна.“

    „Защитната клетка те пази от тежък инцидент. Бях невредим благодарение на нея. Шасито остана цяло, хейло системата  – също. С изключение на пораженията по останалите елементи и на последиците от пожара всичко е запазено. Мисля, че дължа живота си благодарение на това.“

    Състезанието в Бахрейн се оказа и последно за Грожан във Формула 1, тъй като той трябваше да пропусне следващите два старта заради получените изгаряния. 

    Източник: ams.bg

    Свързани публикации

    Оставете коментар

    Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

    Най-нови

    AUTOCLUB.BG във Facebook

    Facebook Pagelike Widget

    Спорт