728 x 90

Европа отказа да финансира субсидията за електромобили в България

През последните месеци в автомобилното общество се носеше позитивизъм относно потенциалното стартиране на кампания за субсидиране за покупка на електромобил в България. Планът беше финансирането за това да дойде по оперативна програма „Околна среда“ на Европейската комисия. България обаче получи отказ за това финансиране. Смяташе се, че програмата може да започне още до края на

През последните месеци в автомобилното общество се носеше позитивизъм относно потенциалното стартиране на кампания за субсидиране за покупка на електромобил в България. Планът беше финансирането за това да дойде по оперативна програма „Околна среда“ на Европейската комисия. България обаче получи отказ за това финансиране.

Смяташе се, че програмата може да започне още до края на тази година като Министърът на околната среда и водите Борислав Сандов прогнозираше максимален размер на субсидията от около 12 000 лева.От ЕК обаче са дали твърд отговор, че пари по програма „Околна среда“ на комисията не могат да бъдат насочени към такава програма, тъй като всички останали държави-членки на ЕС сами са финансирали субсидиите си.

Потвърждението за отказа на ЕК идва от стенограмата на Министерски Съвет от 16 февруари. „На среща, проведена в Брюксел, проведена с генералния директор на ГД „Регионално развитие“, уточнявахме възможностите за следващия програмен период в оперативна програма „Околна среда“ и доколкото ние сме заложили средства, свързани със субсидиране на електромобили за домакинства, но това според колегите от ГД „Регионално развитие“ не е допустимо“, казва по време на заседанието Сандов.

Прочети още:
2.5 милиона километра тестове за Spectre, първият електрически Rolls-Royce

В момента вече се обсъжда нова програма, която трябва да намери средства за субсидията от държавния бюджет. Дали изобщо и кога такава програма ще стане факт, засега е много трудно да бъде прогнозирана. Но дори и в предишния си вид, идеята далеч не беше идеална, както става ясно от коментар на Асоциацията на собствениците на електрически автомобили.

„Във вида, в който бе предложена тази програма, не смятахме, че ще има голям ефект и затова направихме наши предложения за промяна и допълване. Но те не бяха приети. Според нас субсидията трябваше да се обвърже с покупателната способност тук и поне да бъде колкото в Румъния. 10 хил. евро, а не 6140. За нас бе и странно, че в субсидията се включваха хибридни и коли с екостандарт Евро 6. Бюджетът бе 60 млн. евро, което означаваше покупка на 10 хил. електрически автомобила в нашето предложение. Макар и несъвършена, тази програма можеше да помогне за тласък на електрическата мобилност“, обяснява Калин Арсов от Асоциацията на собствениците на електрически автомобили.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *