728 x 90

Предложиха забрана за продажба на нови бензинови и дизелови коли от 2035

Предложенията са част от обширен климатичен пакет, представен в сряда, който има за цел да ускори преминаването към електрически превозни средства с нулеви емисии.

Европейската комисия предлага намаляване до нула на емисиите на CO2 от нови автомобили, продавани в блока oт 2035 г. в план, който ефективно ще забрани продажбите на автомобили с бензинови и дизелови двигатели. Комисията също така се стреми към 55 процента намаляване на емисиите на CO2 до 2030 г. в сравнение с нивата от 2021 г., като вдига по-ранната цел от 37.5 процента намаление до края на десетилетието.

Предложенията са част от обширен климатичен пакет, представен в сряда, който има за цел да ускори преминаването към електрически превозни средства с нулеви емисии. Европейската асоциация на автомобилната индустрия ACEA обаче заяви, че забраната на конкретна технология не е рационален път напред, добавяйки, че двигателите с вътрешно горене, включително хибридите, трябва да играят роля в прехода. Кампаниите за опазване на околната среда обаче приветстваха предложението на Комисията.

„Това е повратна точка за автомобилната индустрия и добри новини за шофьорите“, каза Уилям Тодс, изпълнителен директор на зелената лоби група „Транспорт и околна среда“ със седалище в Брюксел. „Новите правила на ЕС ще демократизират електрическите автомобили и ще дадат значителен тласък на зареждането, което означава, че чистите автомобили скоро ще бъдат достъпни и лесни за зареждане за милиони европейци“, каза Тодс в изявление.

Целта за автомобилните емисии е част от пакета на Комисията „Fit for 55“, обявен в сряда за намаляване на нетните емисии на парникови газове с 55 процента от нивата от 1990 г. до 2030 г. в стъпка към нулеви емисии до 2050 г. Пътническите автомобили представляват около 12 процента от общите емисии на CO2 в ЕС, така че ограничаването на тази продукция ще бъде ключово за постигането на общите климатични цели на блока. Мерките ще изискват одобрение от държавите-членки и Европейския парламент. Процес, който може да отнеме около две години.

Някои европейски производители на автомобили вече обявиха, че ще преминат към автомобили с нулеви емисии в Европа. Агенцията за анализи на автомобилната индустрия IHS Markit коментира: „Ясно е, че ако тези разтегнати цели бъдат приложени като солидни предложения, които да бъдат гласувани в законодателството, автомобилните производители, които са били по-смели и са инвестирали много по-рано в електрификацията, ще имат значително предимство.“

Но целта за нулеви емисии за 2035 г. вероятно ще срещне опозиция в страни с големи автомобилни индустрии като Германия и Франция, коментира Automotive News.

За да стимулира продажбите на електромобили, Брюксел също така предложи законодателство, което ще изисква държавите да инсталират обществени пунктове за зареждане на не повече от 60 км един от друг по основните пътища до 2025 г. То предвижда 3.5 милиона обществени зарядни станции за леки и лекотоварни автомобили до 2030 г., нараствайки до 16.3 милиона до 2050 година.

„Преходът към електрически превозни средства върви много по-бързо, отколкото някой някога е предполагал, но ние сме длъжни да създадем правилните стимули за това“, каза Франс Тимерманс, ръководител на политиката на ЕС за изменение на климата. „Така че инфраструктурата за зареждане трябва да е налична.“

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт