728 x 90

Евро 7 е на път да убие малките автомобили с ДВГ

Ако Евро 7 влезе в сила в сегашния си вид, твърде вероятно е да се сбогуваме с цели автомобилни класове Евро 7 продължава да бъде една от най-горещите теми за европейската автомобилна индустрия и това няма как да бъде изненада предвид факта, че въвеждането на новия екологичен стандарт е от ключово значение за производителите. Официално

Ако Евро 7 влезе в сила в сегашния си вид, твърде вероятно е да се сбогуваме с цели автомобилни класове

Евро 7 продължава да бъде една от най-горещите теми за европейската автомобилна индустрия и това няма как да бъде изненада предвид факта, че въвеждането на новия екологичен стандарт е от ключово значение за производителите. Официално Евро 7 се очаква да влезе в сила в средата на 2025 година и според това, което към момента твърдят законотворците от Брюксел, новият стандарт ще оскъпи новите автомобили средно с между 90 и 150 евро. Хипотетично, подобна сума звучи напълно приемливо, само че има един мъничък проблем, а именно – за пореден път изявленията на политиците доста грубо се разминават с действителността. Според изчисления на производителите, специално при малките и най-достъпни класове автомобили поскъпването в следствие на новата еконорма може да достигне до 5000 евро, а това, практически, означава да се сбогуваме с един, дори два сегмента от пазара.

Да говорим в цифри

От Volkswagen например към момента повече сериозно обмислят преустановяването на производството на Polo и отказ от инвестиции в разработване на негов наследник, тъй като от Волфсбург също предвиждат поскъпването в малкия клас да доближи 5000 евро на автомобил, а това би обезсмислило подобен тип продукти. Марката работи върху базови електрически модели ID.1 и ID.2, чиито най-достъпни версии се очаква да струват по около 25 000 евро, но това е далеч над типичните към момента цени в малкия клас, които се движат около 20 000 евро.

Кои ще са засегнати?

Ако мрачните прогнози се окажат верни, то Евро 7 ще сложи край на новите достъпни модели. А това означава да се сбогуваме с Polo, Fabia, Fiesta, Clio, Corsa, 208, Panda, Yaris, Micra, Ibiza, C3, Panda, Sandero, Swift и още цял куп модели, които днес вървят на цени между 15 и 20 000 евро, както и с целия сегмент на суперкомпактните градски модели. И за пореден път ще покаже, че стремежът към „зелено“ бъдеще е ръководен от политическо-икономически интереси, които ще превърнат личната мобилност в лукс. Искрено се надяваме разумът да надделее.

Източник: ams.bg

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт