728 x 90

346 електрически тежкотоварни камиона са продадени в Европа през 2021 г.

Volvo Trucks има най-голям пазарен дял – 42%. Държавите в Европа с най-много регистрирани електрически камиони (≥16 тона) са Швейцария, Норвегия, Швеция и Нидерландия.

Индустрията с международни превози е в процес на трансформация към по-устойчив транспорт, като продажбите на тежкотоварни електрически камиони на батерии започват да нарастват, начело с Европа. Увеличаващ се брой тежкотоварни изцяло електрически камиони вече участват в търговския трафик. 

Статистиката на пазарния анализатор IHS Markit сочи, че през 2021 година общо 346 електрически камиона (≥16 тона) са регистрирани в Европа – увеличение със 193% спрямо 2020 година. Volvo Trucks има най-голям пазарен дял – 42%. Държавите в Европа с най-много регистрирани електрически камиони (≥16 тона) са Швейцария, Норвегия, Швеция и Нидерландия.

“Ние сме решени да движим напред революцията с електрическите камони и водещата ни позиция на пазара в Европа е доказателство, че правим точно това. Дори и обемите да са все още малки, ние отчитаме непрекъснато нарастващ интерес, както в Европа, така и в Северна Америка и други региони по света. През 2021 година ние взехме поръчки, включително писма за намерение за покупка, за над 1,100 камиона в повече от 20 страни. Убеден съм, че предлагането на електрически камиони за транспорт с нулеви емисии се превръща в ключово конкурентно предимство,” казва Рогер Алм, Президент на Volvo Trucks.

Volvo Trucks започва серийно производство на електрически камиони през 2019 година, като се нарежда измежду първите в света. Когато тази есен започне производството на тежкотоварните изцяло електрически модели Volvo FH, Volvo FM и Volvo FMX, Volvo ще има най-пълната гама от електрически превозни средства в световната индустрия с камиони. Volvo достави електрически превозни средства към широк кръг клиенти в Европа, Северна Америка и Австралия. Целта на компанията е до 2030 година половината от продаваните камиони да бъдат електрически.

“Тези цифри ясно показват, че имаме много добър старт на продажбите. С по-широката гама електрически камиони, ще можем да електрифицираме почти половината от тежкотоварните превзи. Това съотношение ще нараства с увеличаването на пробега на електрическите камиони, както и с последващото развитие на зарядната инфраструктура,” заявява Рогер Алм.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт