728 x 90

Еко стикери: новата власт обмисля пълното им отпадане

Поради спорното влияние върху чистотата на въздуха в големите градове, новите еко стикери са на път да се окажат краткосрочен експеримент. Новата четворна коалиция на власт вече обсъжда отпадането им, като се чуват сериозни гласове в подкрепа на подобна промяна. „Поискал съм тези екостикери да отпаднат, защото са дадени над 2 милиарда лева в България

Поради спорното влияние върху чистотата на въздуха в големите градове, новите еко стикери са на път да се окажат краткосрочен експеримент. Новата четворна коалиция на власт вече обсъжда отпадането им, като се чуват сериозни гласове в подкрепа на подобна промяна.

„Поискал съм тези екостикери да отпаднат, защото са дадени над 2 милиарда лева в България за електронно правителство и при това положение е абсолютно несериозно да се слага еко стикер. Представете си голяма автомобилна компания, тя определя своите еко категории и на този фон българската администрация ги променя и изменя. Това звучи също неадекватно”, обяснява от една страна Мартин Димитров от „Демократична България” пред NOVA.

Междувременно омбудсманът Диана Ковачева споделя подобно мнение, като изпраща становище до транспортния министър, в което заявява че стикерите не водят до по-добро качество на въздуха. От своя страна, транспортният министър Николай Събев трябва да отговори дали еко стикерите са ефективни в първия парламентарен контрол за тази година, който е насрочен за 7 януари.

Еко стикерите бяха въведени през юли 2021 година, но все още не са обвързани с реални мерки за ограничаване на достъпа на автомобили до централните зони на градове. Идеята беше в дни с много мръсен въздух най-старите и замърсяващи превозни средства да не се допускат в централните зони. Освен това, еко стикерите са обвързани с поетапното перманентно забраняване на по-ниските категории да влизат в централните зони на големите градове.

Има обаче и опоненти на идеята за премахването на еко стикерите. „Не трябва да отпаднат. Апелираме по скоро тези стикери да се доразвият. Към този стикер може да бъде добавена още допълнителна информация и посоката, в която трябва да се работи, това дигитализиране да се развива”, обяснява, Румен Дунев бивш състезател и собственик на пункт за ГТП в София.

Точно пунктовете за проверка на техническото състояние на превозните средства в България изглежда ще бъдат решаващото звено, с или без еко стикери. Планира се всеки такъв пункт да има директна и постоянна връзка с Автомобилна администрация, като това трябва да се случи още до края на този месец. По този начин би трябвало да се сложи край на манипулациите на техническите тестове у нас.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт