728 x 90
Error, no Ad ID set! Check your syntax!

Знаехте ли за източногерманското копие на BMW?

След Втората Световна Война Германия е разделена на две: Източна Германия и Западна Германия. Първата територия е окупирана от Съветския съюз и залага на комунистически идеологии, докато втората използва антикомунистически принципи. Разделена Германия съществува от 1945 до 1989 г. Време, в което Източна Германия, контролирана от СССР, се сблъсква с много икономически трудности. През това

След Втората Световна Война Германия е разделена на две: Източна Германия и Западна Германия. Първата територия е окупирана от Съветския съюз и залага на комунистически идеологии, докато втората използва антикомунистически принципи.

Разделена Германия съществува от 1945 до 1989 г. Време, в което Източна Германия, контролирана от СССР, се сблъсква с много икономически трудности. През това време обаче контролът над фабриките и производствените заводи на територията на Източна Германия е поет от Съюза.

По този начин фабриката на BMW в източногерманския град Айзенах е превзета от СССР и е преименувана на EMW (Eisenach Moterenwerk) след съдебно дело от 1952 г. Първоначално дори и името е изцяло изкопирано от оригинала.

Заедно с ребрандинга, модифицирано е и логото на марката, като баварското синьо е заменено с червено. Автомобили като BMW 327 от 30-те години се преустройват и продават като EMW през 50-те години, много след като са излезли от оригинална употреба. Естествено, BMW не е много доволен от това.

Прочети още:
Dacia - малкият румънски бранд с глобален успех

За щастие на баварците обаче, това производство не продължава много. Заводът в Айзенах започва да произвежда по-модерни автомобили Wartburg около средата на 50-те години и с това EMW остава в историята.

Любопитно е да се отбележи още, че EMW също участва във Формула 1 като конструктор през 1953 г.. Източногерманският производител взима участие в само едно състезание, Голямата награда на Германия от 1953 г. Колата се оттегля след 12 обиколки с проблеми с отработените газове и EMW така и не прави втори опит за влизане в надпреварата.

В момента в света съществуват буквално единични бройки автомобили EMW. Качеството им на сглобка на отговаря на това на оригиналните модели, но машините са доста ценни от колекционерска гледна точка. Точно поради това не е рядкост екземпляр EMW да се продаде по-скъпо от еквивалентния модел BMW.

Снимки: AutoWP

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget