728 x 90

Donkervoort F22 – 500 коня от Audi мотор за тегло от 750 килограма

С модела F22 фирмата Donkervoort представя наследник на D8 GTO. Благодарение на многото карбон е постигнато невероятно съотношение тегло-мощност. Заинтересованите обаче трябва отсега да се насочат към пазара на употребявани автомобили. Donkervoort от разположения североизточно от нидерландската столица Амстердам град Лелистад строи суперлеки 7-Cars (Seven Cars), т.е. автомобили, вдъхновени от Lotus 7, с отлично съотношение

С модела F22 фирмата Donkervoort представя наследник на D8 GTO. Благодарение на многото карбон е постигнато невероятно съотношение тегло-мощност. Заинтересованите обаче трябва отсега да се насочат към пазара на употребявани автомобили.

Donkervoort от разположения североизточно от нидерландската столица Амстердам град Лелистад строи суперлеки 7-Cars (Seven Cars), т.е. автомобили, вдъхновени от Lotus 7, с отлично съотношение мощност/тегло. Най-новият модел на Donkervoort се нарича F22. Автомобилът, чието име напомня за изтребителя F-22 на американския концерн Lockheed Martin, наследява D8 GTO, чието производство в момента приключва.

Шасито на F22 се състои от тънкостенни стоманени тръби и въглеродни влакна, а корпуса Donkervoort изгражда изцяло от карбон. Целият автомобил тежи само 750 килограма. 2,5-литровият петцилиндров двигател на Audi със своите 500 к.с. би трябвало лесно да се справя с това тегло – все пак една конска сила трябва да привежда в движение само 1,5 килограма. Мощността се разпределя чрез механична петстепенна скоростна кутия – според Donkervoort в сравнение с шест- или седемстепенните трансмисии петстепенната тежи с поне дванадесет килограма по-малко. Освен това скоростната кутия е по-къса, което означава, че двигателят може да се премести към центъра на автомобила.

Регулируеми амортисьори и състезателни спирачки

Амортисьорите на F22 са регулируеми, а спирачките идват от AP Racing – те трябва да осигурят с 30 процента по-къс спирачен път, отколкото на D8 GTO. В сравнение с D8 GTO новият F22 нараства на дължина, широчина и височина (4,04 х 1,91 х 1,1 м), за да предостави на пътниците повече пространство. Това води до наддаване с 55 килограма. Можете да спестите тегло, като махнете тарга покрива и поръчате джанти от въглеродни влакна: стандартните алуминиеви джанти тежат дванадесет килограма всяка, а карбоновите само 5,4 килограма. Така че имате възможност да спестите 26,4 килограма от четирите колела.

Donkervoort все още не е публикувал повечето данните за динамиката на F22. Нидерландците обаче обещават максимална скорост от 290 км/ч, което е изключително бързо за лек 7-Car, който всъщност е създаден за забавление в завоите. Страничното ускорение в кривите би трябвало да достига 2,15 g.

Първоначално Donkervoort имаше намерение да изработи само 50 екземпляра от F22 – те обаче бяха разпродадени веднага след обявяването на модела. Така че производителят добави още 25 броя – но и те привършиха за нула време. При това F22 не е никак евтин; базовата му цена е 291 550 евро. Доставките ще започнат в началото на 2023 г.

Източник: AMS.bg

1 коментар

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

1 Коментар

  • Желяз каменоff
    декември 23, 2022, 06:11

    То мотора е 750кила а цялата трошка става два тона и нещо.

    Отговор

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт