Защо да караме на пропан-бутан? „Печелившо решение за клиента и планетата“ – Dacia

Мислили ли сте си, че LPG е перфектното течно гориво за автомобили? Това е гориво, което се отличава с често непознати качества – щадящо околната среда, ценово достъпно и безопасно. Всичко това има смисъл с оглед на ръста в цените на горивата и непрекъснатите усилия за намаляване на CO2 емисиите. Но лесно ли е „да

Мислили ли сте си, че LPG е перфектното течно гориво за автомобили? Това е гориво, което се отличава с често непознати качества – щадящо околната среда, ценово достъпно и безопасно. Всичко това има смисъл с оглед на ръста в цените на горивата и непрекъснатите усилия за намаляване на CO2 емисиите. Но лесно ли е „да се кара на LPG“? Удобно ли е? Как се зарежда на бензиностанция?“ Деймиън, ръководител услуги за гамата на Dacia, обяснява защо пропан-бутана (LPG) прави щастливи толкова много клиенти, избрали двугоривния ECO-G двигател на Dacia. Заключението е просто: веднъж преминали на пропан-бутан, няма да поискате да погледнете назад!

„Петролният газ… е опасен и замърсява!“ Не е вярно! Всъщност е точно обратното и LPG горивото е нечестно пренебрегвано. Неговата репутация на опасно гориво е отдавна остаряла и напълно неоснователна. Като гориво LPG е усъвършенствано от много десетилетия; сега е безопасно, надеждно и лесно за използване. То носи радост на осведомените, защото е бюджетно гориво, което осигурява по-дълъг пробег. Също като дизела? Да, но дори по-достъпно и с по-ниски нива на CO2 емисии и фини прахови частици. Считано за „чисто“ гориво в много държави, за LPG си струва да се прочете. Благодарение на етикета ECO-G, клиентите на Dacia могат да изберат LPG двигател за всеки модел от гамата. За разлика от много други предложения на пазара, от това печели и клиентът, и планетата.

Какво е LPG?

LPG или „Liquefied Petroleum Gas“ (втечнен нефтен газ) е смес от леки въглеводороди, главно бутан (битов газ) и пропан. Той  е изцяло нетоксичен газ. При изгарянето му почти няма частици и спомага за намаляване на NOx емисиите, за които е известно, че причиняват респираторни заболявания. Общо 60% от LPG идва от природен газ.

LPG: Гориво, което е в крак с времето

LPG не е нито нишово гориво, нито прищявка. Напротив! То съществува като автомобилно гориво от 1979 г. и оттогава завладява света. Най-големите любители са Корея, Русия, Тайланд, Мексико и Турция. В Европа водят Полша, Украйна и Италия. Понастоящем 28 милиона автомобила в света се движат на пропан-бутан.

Прочети още:
Bosch през 2022 г. - подкрепа за Зелената сделка на ЕС и инвестиции във водородна електролиза

Деймиън добавя, че „възходът на LPG в тези държави може да бъде обяснен или с наличието на изобилни резерви от природен газ, или със стимулиращи данъчни мерки, тъй като това е „чисто гориво“. Например автомобилите, движещи се на пропан-бутан, се възползват от етикета „Crit’Air 1“ във Франция и етикета „ECO“ в Испания.“

Смелото решение на Dacia да заложи на LPG

По-голямата част от автомобилите, оборудвани с двугоривен двигател, са допълнително модернизирани с необходимото оборудване. С други думи, това е процес, изискващ специализирани трансформации, осъществяващи се извън мрежите на производителя. Но през последните две години възходът на LPG набира скорост. Продажбите нарастват, движени от по-високите цени на бензина и дизела.

Броят на оригинално оборудваните двугоривни двигатели, работещи на бензин/LPG, се увеличава. Дръзката марка Dacia революционизира автомобилния свят с уникалния си бизнес модел и с фокуса си върху достъпни, съвременни автомобили и вярва в LPG още от 2010 г. Към момента Dacia е единствената марка на пазара, която предлага LPG като възможност за всички модели с двигател с вътрешно горене в гамата си. Още едно доказателство за смелата нагласа!

Eco-G: лесно преминаване към LPG с Dacia

Фактът, че изпробваната и изпитана LPG технология се монтира на двигателите TCE 100 ECO-G директно на производствената линия, е доказателство за безопасност и надеждност. Тя може да се похвали със същите продължителност на гаранцията на производителя (5 години/100 000 километра), разходи за поддръжка и график, както и капацитет на багажника като на бензинов модел. Разположението на LPG резервоара е оптимизирано с поставянето му на мястото, където обикновено се намира резервното колело.

Отчитайки факта, че LPG технологията се предлага като оригинално оборудване и носи гаранцията на производителя, много нови клиенти се чувстват по-уверени. Продажбите на LPG модели представляват 1 на всеки 5 автомобила Dacia през 2020 г. През първата половина на 2021 г. те възлизат на 28% от всички продажби. Достойна история на успеха, особено с оглед на многобройните предимства.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *