Spring през ноември – първата електрическа Dacia е вече в България

Първият сериен електромобил на Dacia – моделът Spring, е вече официално на българска земя и е в продажба от дилърите на марката. Цените стартират от 33 500 лева за ниво на оборудване Comfort, а по-добре оборудваното предложение Comfort Plus започва от 36 350 лева. В момента екипът на AUTOCLUB.bg тества Spring по улиците на София,

Първият сериен електромобил на Dacia – моделът Spring, е вече официално на българска земя и е в продажба от дилърите на марката. Цените стартират от 33 500 лева за ниво на оборудване Comfort, а по-добре оборудваното предложение Comfort Plus започва от 36 350 лева. В момента екипът на AUTOCLUB.bg тества Spring по улиците на София, като снимките в този материал са направени именно по време на нашето продбно шофиране.

Няма как да не отбележим, че електромобилът е приблизително двойно по-евтин от всяко друго EV на пазара днес. Ако погледнем с надежда към новината за потенциални субсидии за електрически автомобили в България, то офертата става още по-примамлива. Грубата математика показва, че при максимална субсидия от 12 000 лева, цената на базов Spring може да бъде скромните на фона на други електромобили 21 500 лева.

Разбира се, Spring е строго градско превозно средство. Пространството на предните седалки е подобаващо, а позицията удобна, но задните седалки са подходящи по-скоро за деца. Обемът на багажника е до 290 литра, което пък е повече от достатъчно за ежедневни покупки или превоз на малки вещи из града. Spring е оборудван с климатик, навигационна система, електрически прозорци и електрически странични огледала.

Прочети още:
Прогноза: 4.4 милиона продадени електромобили в ЕС до 2026 година

Интересна странност е липсата на паркинг позиция P на селектора за посока на движение. Когато автомобилът е паркиран, избирачът се поставя на позиция N, а осигуряването на машината става посредством паркинг спирачката. А тя има съвсем класическа форма с лост между предните две седалки (виж снимката по-долу). Друга любопитна подробност е, че позицията на волана не може да се настройва.

Задвижването идва от електромотор с максимална мощност от 44 к.с., а пробегът с едно зареждане на батерията по цикъла WLTP възлиза на 225 километра. При използване на електромобила в специален по-икономичен режим могат да бъдат достигнати стойности за пробег с около 10 процента по-високи от стандартните. Тогава обаче мощността се ограничава до 31 к.с., а максималната скорост до 100 км/ч. Въпреки относително ниските нива на мощност, електромобилът се усеща съвсем адекватно в градската среда – достатъчно пъргав и особено маневрен.

Пълно ревю на Dacia Spring oчаквайте съвсем скоро на AUTOCLUB.bg и на страниците на списание Auto Motor und Sport.

Снимки: Борислав Цаков

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget