728 x 90

Citroen Oli е направен от рециклирани материали и изминава до 400 км с едно зареждане

Oli иска да бъде автомобил, който предлага само това, от което клиентът наистина се нуждае. Напомнящата за Hummer външност противоречи на действителния редуциран подход при електрическия концепт. Днешните електрически автомобили обикновено са тежки, скъпи, технически сложни и доста затрудняващи при експлоатация. Това някак си не отговаря на изискванията за мобилност на нашето време, казва Citroën

Oli иска да бъде автомобил, който предлага само това, от което клиентът наистина се нуждае. Напомнящата за Hummer външност противоречи на действителния редуциран подход при електрическия концепт.

Днешните електрически автомобили обикновено са тежки, скъпи, технически сложни и доста затрудняващи при експлоатация. Това някак си не отговаря на изискванията за мобилност на нашето време, казва Citroën и се противопоставя на текущата тенденция със студията Oli, която в допълнение към своето задвижване без емисии, би трябвало да е достъпна, устойчива и лесна за управление и поддръжка.

Подход с намалена мобилност

Това определя основните данни за Citroën Oli, който е проектиран като семеен автомобил за различни дейности. Стремежът е бил теглото да е по-малко от 1000 килограма, но пробегът все пак да бъде поне 400 километра. Освен това максималната скорост е ограничена до практичните 110 км/ч. Целта е консумация от 10 кВтч/100 км, така че батерията е само 40 кВтч. И за да не са прекалено дълги неизбежните паузи за зареждане, резервоарът за енергия може да се напълни от 20 до 80 процента от капацитета си само за 23 минути. Освен това Oli може да се използва и като енергиен буфер, например за домашната соларна система, или като мобилен източник на енергия за по-малки потребители.

Ъгловат, практичен дизайн

Дизайнът на Citroën Oli е ъгловат, напомнящ за GMC Hummer, само че много по-малък, защото Oli е само 4,20 метра дълъг, 1,65 метра висок и 1,90 метра широк. Предницата е изправена вертикално срещу въздушния поток, както и челното стъкло. Покривът и предният капак са абсолютно хоризонтални. Французите са си поиграли и с контраста между хоризонтални и вертикални линии в предните и задните светлини. Наклонената задна част крие или багажник, или открита товарна площ в стил пикап под плъзгащ се стъклен капак. Ако е необходимо повече товарно пространство, облегалките на задните седалки се сгъват надолу, а опорите за глава – в тавана. Товарната зона, която е широка 994 милиметра, нараства на дължина от 679 на 1050 милиметра. Задната врата също може да се свали, ако е необходимо.

Прочети още:
Старт на производството на BMW iX1 в Германия

Недотам  аеродинамичната форма може да бъде пренебрегната, тъй като скоростта на Citroën Oli така или иначе е ограничена до 110 км/ч. Предният капак, товарното легло и покривът са направени от рециклиран картон тип пчелна пита в стъклофазерен сандвич. Предните и задните врати с панти отзад, – няма средна колона – прозорците, разширенията на калниците и броните на Oli са проектирани като идентични части, което спестява производствени разходи и освен това улеснява подмяната. Останалата част от корпуса е направена от рециклирана пластмаса.

 20-цоловите хибридни джанти, които се състоят от стоманен вътрешен пръстен и легло от алуминий, също се произвеждат по устойчив начин. Тасове осигуряват аеродинамична оптимизация. Дори гумите Eagle Go, разработени от Goodyear, са по специален проект. Изработени от устойчиви или рециклирани суровини, с първоначална дълбочина на протектора от 11 милиметра, те би трябвало да издържат цели 500 000 километра. При необходимост протекторът може да се регенерира два пъти. Състоянието на гумите се следи постоянно от интегрирани сензори.

Отказ от екрани в пилотската кабина

Централен инфо-развлекателен елемент е смартфонът, който събира цялата информация за автомобила, а тя от своя страна се отразява на предното стъкло чрез бордова система. Пластмасовият под и вътрешните елементи, които също са направени от пластмаса, трябва да са здрави и лесни за поддръжка. Всички части могат лесно да се демонтират и сменят, ако е необходимо.

Разбира се, Oli никога няма да влезе в серийно производство в този вид. От Citroën обаче обещават да интегрират някои от подходите и разработките в новите електрически модели на марката.

Източник: AMS.bg

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *