Citroen приключва със семейните ванове през лятото на 2022 г.

След близо 30 години продажба на ванове в Европа, Citroen напуска сегмента.

След близо 30 години продажба на ванове в Европа, Citroen напуска сегмента. Последният останал представител на марката в MPV сегмента – Grand C4 SpaceTourer – планиран да слезе от поточните линии в началото на юли. Citroën продава многофункционални автомобили от 1994 г. насам, когато представи Evasion, преди да му направи фейслифт в средата на цикъла през 1998 г. Той беше продаван до 2002 г., като реализира общо над 120 000 продажби.

По-големият C8 се появи през 2002 г. и остана в продажба в продължение на 12 години, преди да бъде пенсиониран през юни 2014 г. след 150 000 продажби. Въпреки това, именно Xsara Picasso накара сегмента на MPV да експлодира, с не по-малко от 180 000 продадени превозни средства през 1999 г., първата му година на пазара. Френският автомобилен производител запази този модел в портфолиото си до 2012 г., като успя да продаде невероятните 1.76 милиона бройки общо от него.

Прочети още:
Citroen My Ami Buggy: искате го, но не може

Що се отнася до Grand C4 SpaceTourer, показан на снимката по-горе, той води началото си от 2006 г., когато беше пуснат оригиналният C4 Picasso. Моделът от второ поколение пое по пътя си през 2013 г. В началото на 2018 г. той промени името си на C4 SpaceTourer, което повлия и на по-голямата версия, наречена Grand C4 SpaceTourer. По-късият петместен модел слезе от поточните линии през 2020 година, а сега същата съдба очаква и седемместния модел.

Най-добрата година за Citroën по отношение на търсенето на MPV беше 2007 г., когато са реализирани 115 000 бройки Xsara Picasso и още 215 000 бройки C4 Picassos.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *