728 x 90

Citroën С5 Aircross: Когато комфортът е мисия

    Първи впечатления от топверсията с plug-in хибридно задвижване с 225 конски сили системна мощност Citroën участва в SUV сегмента със C5 Aircross от 2018 г., а съвсем наскоро комфортният французин претърпя модернизация. Това е преди всичко фейслифт в буквалния смисъл, защото марката на Stellantis group основно промени лицето на C5 Aircross. От чисто техническа гледна

    Първи впечатления от топверсията с plug-in хибридно задвижване с 225 конски сили системна мощност

    Citroën участва в SUV сегмента със C5 Aircross от 2018 г., а съвсем наскоро комфортният французин претърпя модернизация. Това е преди всичко фейслифт в буквалния смисъл, защото марката на Stellantis group основно промени лицето на C5 Aircross. От чисто техническа гледна точка остава платформата EMP2, на която са базирани например Opel Grandland и DS7 Crossback. Както и в други модели, тук се предлагат бензиновият двигател Puretech 130, дизелът Blue HDi 130 и топверсията plug-in хибрид със 180 или 225 к.с., с чиято най-мощна версия имахме възможността да се запознаем отблизо.

    Функционални отвори за въздух

    Визуалното ретуширане се забелязва отдалеч. Логото на марката краси преработената предна част като два черни ъгъла в хромираната рамка, която Citroën интегрира в радиаторната решетка, вместо да бъде позиционирана над нея, както беше преди. Под фаровете с дневни светлини с V-образна форма има вертикални вентилационни отвори, които са станали функционални и вече не украсяват физиономията като обикновен акцент. Над регистрационния номер остава тесен процеп, а отдолу вентилационният отвор изглежда по-голям – най-вече защото Citroën се освобождава от кръглите, контрастиращи по цвят декоративни елементи. Производителят е придал на светлините съвременен 3D изглед отпред и отзад със затъмнено стъкло и нова светлинна графика. Това, което остава същото, са контурът на предния капак и страничният изглед, както и дизайнът на задната част.

    Пораснал сензорен екран

    В дизайна на арматурното табло интервенциите също видими, въпреки че воланът и дисплеят на контролните уреди останат същите. Нов 10-инчов сензорен екран (по-рано 8-инчов) е разположен на видно място в арматурното табло, като измества централните вентилационни дюзи надолу, вместо да бъдат ограден странично от тях. Ясните хоризонтални линии отчетливо се различават от издутия и изглеждащ леко закачливо модел отпреди модернизацията. Подредената централна конзола, на която големият скоростен лост е заменен с дискретен превключвател, също се вписва добре. В допълнение Citroën оборудва модела си с ново отделение за дреболии и втори USB порт. Впечатлението за качество е радващо добро – както по отношение на самите материали, така и що се отнася до сглобката.

    От C4 и C5 X разкрасеният Aircross възприема последното поколение седалки Advanced Comfort, снабдени с ядро от пяна с висока плътност и допълнителен слой пяна с дебелина 15 милиметра. Освен отопление креслата (отпред) имат и масажна функция. В зависимост от нивото на оборудване Citroën облича седалките със soft touch алкантара или перфорирана кожа. Подлакътниците, арматурното табло и централната конзола са покрити с плат с ефект на кожа. Отзад французите монтират три индивидуално сгъваеми, плъзгащи и прибиращи се седалки. Впечатленията ни напълно потвърждават обещанията – специално предните кресла осигуряват чудесен комфорт дори при продължително пребиваване в автомобила.

    Хибридът стартира от малко над 82 000 лева

    Обновеният модел вече е на пазара. Базовата цена на Citroën C5 Aircross с бензинов двигател и механична трансмисия е малко под 60 000 лева, дизелът стартира от малко над 61 000 лева, а за версията PHEV началната цена е 82 237 лева.

    Plug-in хибридът със системна мощност 225 конски сили е добре познат от редица модели на концерна Stellantis и за пореден път затвърждава реномето си на ефективно и достатъчно темпераментно задвижване, характеризиращо се с хармонично разгръщане на мощността. Напълно очаквано, предимствата по отношение на разхода се усещат най-вече в града и при икономично шофиране, и то при наличие на достатъчно заряд в батерията – при такива условия автомобилът безпроблемно сваля разхода до 5-6 на сто, а изцяло електрическият пробег е около 40-50 км в реални условия, което в зависимост от това колко и къде шофирате би трябвало да е достатъчно за ден или два в града. На извънградско и особено на магистрала консумацията се покачва до около 7-7,5 на сто. Тягата при ускорение е уверена, но е важно дали електрическото подпомагане е налице или не – след изчерпване на капацитета на батерията, автомобилът не се държи по-различно от стандартен бензинов 1.6.

    Комфорт и пак комфорт

    По отношение на пътното поведение автомобилът определено предпочита да залага повече на комфорта, отколкото на преследването на някакъв вид спортни постижения, и това приляга както на цялостната концепция на автомобила, така и на характера на марката. Возията е отлична, а страничните колебания на каросерията са в съвсем приемливи граници, без неприятно клатушкане. Кормилното управление е леко и хомогенно, допринасяйки за усещането за спокойствие зад волана.

    Източник: AMS.bg

    Свързани публикации

    Оставете коментар

    Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

    Най-нови

    AUTOCLUB.BG във Facebook

    Facebook Pagelike Widget

    Спорт