728 x 90
Error, no Ad ID set! Check your syntax!

Акумулаторът през лятото – практични съвети

Експертите от Dekra дават своите съвети за това как да се експлоатира акумулаторът през лятото и за какво трябва да се оглеждаме през горещите месеци. Вижте ги по-долу. 1. Акумулаторът или стартерната батерия на автомобила в летните жеги е „предизвикана“ по начин, близък до минусовия студ през зимата – на много шофьори им се е

Експертите от Dekra дават своите съвети за това как да се експлоатира акумулаторът през лятото и за какво трябва да се оглеждаме през горещите месеци. Вижте ги по-долу.

1. Акумулаторът или стартерната батерия на автомобила в летните жеги е „предизвикана“ по начин, близък до минусовия студ през зимата – на много шофьори им се е случвало да сменят негоден вече акумулатор именно през лятото. Това е и често срещан проблем при автомобилите, които се карат сезонно, т.е. нередовно.

2. Най-големият враг на акумулатора са късите разстояния и то през всички сезони. При градски или подобен режим на каране всички електрически системи на автомобила черпят ток предимно от него – постоянно включените по време на движение фарове, радиото, климатикът и другите електрически системи. По същия начин, по който съвременните дизелови автомобили имат нужда от „разходка“ за прочистване на различните видове филтри, извънградският режим на каране значително удължава живота на акумулатора.

3. Съвременните Start-Stop системи на автомобилите и системите за регенеративно спиране изискват ново поколение акумулатори – те са известни като AGM и EFB и дават възможност електрическите системи на автомобилите да функционират и при изключен двигател. AGM (Absorbent Glass Mat) технологията използва специален слой материал (който подобно на гъба за попиване събира електролит) между плочите на акумулатора, който осигурява непрекъснат контакт между тях и електролита. Този тип акумулатори имат и по-висока издръжливост на вибрации и други механични движения в самия автомобил. EFB (Enhanced Flooded Battery) технологията е подобна, като върху плочите се поставя специален материал, който предотвратява разграждането им с течение на времето, респ. съкращава живота на батерията. Самите плочи са по-дебели и позволява повече цикли на разреждане и зареждане на батерията.

Прочети още:
Volvo с подробности за бъдещото си технологично развитие

4. Периодично е добре да се проверява дали батерията зарежда нормално, т.е. дали при работещ двигател и определен брой консуматори на електричество има достатъчен заряд от алтернатора. При „теч“ акумулаторите стават негодни по-бързо, а повечето търговци обвързват гаранцията им с нормалното зареждане.

5. Отново през лятото много по-често от строя излизат и алтернаторите на автомобилите, които реално произвеждат електричеството на автомобилите. При светване на червения индикатор на арматурното табло, имате сигурен знак, че алтернаторът не зарежда и автомобилът черпи ток само от батерията. Добрата новина е, че тези възли се ремонтират и ремонтът им не е много скъп.

6. Добре за акумулатора е и повечето консуматори да се използват при включен двигател – напр. затварянето на електрическите прозорци е препоръчително да става при все още включен двигател. Също така, допълнително инсталираните консуматори товарят допълнително акумулатора – мощната аудио-система може да ви остави като едното нищо след някое диско-парти на открито.

7. Ако акумулаторът на автомобила вече е негоден за употреба – задължително потърсете начин да го предадете за рециклиране, защото в природата той се превръща в опасен отпадък. Добрата новина е, че повечето търговци участват в системата за рециклиране и предлагат отстъпка от цената на новия акумулатор, ако върнете стария. Автомобилните стартерни батерии се рециклират почти 100% – оловото, оловните съединения, полипропиленовите кутии и дори електролита се използват повторно в процеса за производство на нови акумулатори.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *