728 x 90

BYD изпреварва Tesla по продажби на електромобили

    Китайската компания BYD бързо се превърна в най-големия производител на електрически автомобили в света. С повече от 1,85 млн. продадени електромобила (2022) BYD дори изпреварва предишния пазарен лидер Tesla. Но Tesla крие в ръкава си важен коз, чрез който да се противопостави.Колкото и различни да са BYD и Tesla като компании в един и същ

    Китайската компания BYD бързо се превърна в най-големия производител на електрически автомобили в света. С повече от 1,85 млн. продадени електромобила (2022) BYD дори изпреварва предишния пазарен лидер Tesla. Но Tesla крие в ръкава си важен коз, чрез който да се противопостави.
    Колкото и различни да са BYD и Tesla като компании в един и същ бранш – в крайна сметка и двете групи преследват една и съща цел: искат да станат най-големият производител на автомобили в света възможно най-бързо. През 2022 г. BYD Auto Company е направила огромна крачка в тази посока.

    С повече от 1,85 милиона продадени електрически автомобила китайците около президента Уанг Чуанфу (на горната снимка) са успели да утроят производството си в сравнение с предходната година (2021 г.: около 600 000 продадени електромобила). За същия период Tesla е продала само 1,3 млн. броя в световен мащаб. За да бъдем справедливи, трябва да споменем и по-високото ценово равнище на продуктите на американските конкуренти. По отношение на единичните продажби обаче надпреварата изглежда с ясен изход и за следващите години.

    BYD продължава да расте

    Още отсега може да се прогнозира, че през настоящата 2023 г. BYD ще постави нов рекорд. Компанията, която наскоро замени Volkswagen Group като пазарен лидер в Китай, може да бъде първата, която ще продаде повече от два милиона електрически автомобила в рамките на една година. Досега китайците се бяха фокусирали само върху вътрешния пазар, докато конкурентът Tesla произвежда на международно ниво и също отбелязва успехи в продажбите.

    За да заобиколи евентуалните мита на ЕС върху китайските продукти, BYD вече планира да изгради собствени заводи в Европа. Причината е, че именно тук се появява огромно търсене на електрическа мобилност. До 2030 г. BYD възнамерява да продава в Европа около 800 000 електромобила годишно. Собствен завод може да бъде построен дори в Германия. Според съобщения в медиите като местоположение тя е в краткия списък наред с Франция, Полша, Испания и Унгария. Но дори и без местен завод първите модели на BYD вече пристигат в Европа – един от тях е електрическият седан Seal с 530 к.с. (на снимките и в галерията).

    Tesla със заводи по целия свят

    В това отношение Tesla е далеч по-напред от китайците. Американската автомобилна фирма, предвождана от шефа на компанията Илон Мъск, вече разполага с огромни производствени мощности в САЩ, Китай и Германия. След това ще бъдат добавени Мексико и вероятно Индонезия. Това означава, че Tesla се радва на по-голяма популярност от BYD на некитайския пазар. А със собствената си мрежа за зареждане американците също вече са стъпили на най-важните пазари.

    Въпреки това Илон Мъск не може да се справи без китайска помощ. Докато собственото производство на батерии на компанията все още не работи на пълни обороти, моделите на Tesla ще бъдат оборудвани и с батерии на BYD. Базовите версии на Model Y, които използват същите клетки като BYD Dolphin например, вече слизат от производствената линия в Грюнхайде.

    Предимства на BYD като конгломерат

    BYD (съкращение от Build Your Dreams – „Изгради мечтите си“) е китайски конгломерат, който произвежда почти всичко, което може да бъде произведено промишлено – от смартфони до LED осветителни тела и автомобили. Най-важната връзка между различните области на групата е темата за батериите. Така че автомобилното подразделение също може да извлече големи ползи от суровините, веригите за доставки и производството.

    Ето защо BYD например може да предлага на домашния си пазар електромобили срещу около 10 000 евро. През април китайците представиха в Шанхай BYD Seagull – малък автомобил с дължина 3,78 м, който с евтината си натриево-йонна батерия печели точки най-вече при младите клиенти и в градския трафик. Такива изгодни електромобили все още не се предлагат в Европа. Предстои да разберем дали първата електрическа бюджетна кола ще дойде от Китай, Америка или може би дори от Германия.

    Свързани публикации

    Оставете коментар

    Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

    Най-нови

    AUTOCLUB.BG във Facebook

    Facebook Pagelike Widget

    Спорт