2021 г.: Почти 10% ръст в продажбите на нови коли в България, Dacia с лидерска позиция

Данни от Пътна полиция показват, че в България през 2021 година са били продадени 31 196 нови коли в категории М1 и N1. За сравнение, през кризисната 2020 година реализациите са 27 428, но година по-рано, през 2019, резултатът е с над 28 процента по-висок от 2021 г. На пазара за употребявани коли положението е

Данни от Пътна полиция показват, че в България през 2021 година са били продадени 31 196 нови коли в категории М1 и N1. За сравнение, през кризисната 2020 година реализациите са 27 428, но година по-рано, през 2019, резултатът е с над 28 процента по-висок от 2021 г.

На пазара за употребявани коли положението е сходно – отбелязва се ръст. Oт 187 179 продажби през 2020 г. регистрациите скачат до 218 014 през 2021 г. За жалост, около 68 процента от тези продажби са на автомобили с възраст от над 10 години.

Цялостната картинка на авто парка в България остава не много оптимистична. Данните на Пътна полиция показват, че в момента регистрираните у нас моторни превозни средства са 3.78 млн, като почти половината от тях са на достолепна автомобилна възраст от 20 или повече години. Над 25 процента са на между 15 и 20 години, а едва 5 процента са на до 5 години.

Да се върнем на продажбите на нови коли. Dacia извоюва първото място с доставени 4004 автомобили през 2021 година, следванa от Renault с 3258 доставки. На трето място остава Toyota с 3198 продажби, а по-назад се нареждат Skoda (2288), Peugeot (2218), Volkswagen (2083), KIA (1672), Nissan (1577), Citroen (1364) и Ford (1221).

Сред моделите най-популярен е Dacia Dokker с 1689 продажби, втори е Nissan Qashqai (1211), а трети Toyota Corolla (1042). Важно е да отбележим, че производството на Dokker приключи, което означава, че още тази година ще видим нов цар на продажбите у нас.

Прочети още:
Ford Mustang стана най-продаваният спортен автомобил за седма поредна година

На вторичния пазар за поредна година челното място се заема от Volkswagen с 32 260 нови регистрации. От години насам на първите места са немски марки, като и през 2021 година тази тенденция не се променя. Mercedes-Benz е втори (24 724), Audi трети (16 038), а BMW – четвърти (15 740). Топ 10 допълват още Opel, Toyota, Ford, Peugeot, Honda и Citroen.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *