728 x 90

BMW отчете успешна 2022 година у нас

    Най-продаваният модел на баварците у нас за миналата година е Х5 Въпреки трудната година, белязана от геополитически конфликти, усложнения свързани с коронавирус пандемията и затруднения в глобалните вериги на доставки, BMW Group България отчита успешно търговско представяне на българския пазар и позитивен тренд при потребителското търсене. В предизвикателната икономическа среда решаваща роля за позитивния търговски

    Най-продаваният модел на баварците у нас за миналата година е Х5

    Въпреки трудната година, белязана от геополитически конфликти, усложнения свързани с коронавирус пандемията и затруднения в глобалните вериги на доставки, BMW Group България отчита успешно търговско представяне на българския пазар и позитивен тренд при потребителското търсене. В предизвикателната икономическа среда решаваща роля за позитивния търговски резултат играят развитието на моделната гама и положителния прием на клиентите, както и добре развитата търговска и сервизна мрежа.

    При марката BMW броят на реализираните през 2022 г. автомобили е 1080, което представлява 8% ръст в сравнение с предходната година. При MINI продажбите са повлияни в по-силна степен от производствените трудности и бележат умерен спад от 16%. Представянето на BMW Motorrad е най-доброто до момента, като мотоциклетното подразделение на компанията постига ръст от 54 % и резултат от 186 доставени скутери и мотоциклети.

    През 2022 г. засиления интерес на клиентите по отношение на електрическата мобилност, в комбинация с атрактивните електрифицирани предложения на BMW Group водят до значителен ръст както в общия брой на доставки, така и в делът от общите продажби. В сравнение с 2021 г. реализацията на изцяло електрически модели BMW на българския пазар достига до 9% от общата реализация на марката,  а при MINI 25%. Общият дял на електрифицирани автомобили, с включени Plug-in хибриди, е съответно 15 % за BMW и 26% за MINI. Най-популярните BEV модели cа BMW iX (38 автомобила),BMW i4 (27 автомобила) и BMW iX3 (13 автомобила), а plug-in хибридите както следва:  BMW X5 45e (31 автомобила), BMW 330e (14 автомобила) и BMW X1 xDrive25e (7автомобила).

    BMW X5 е най-популярният модел в България за 2022 г.

    BMW X5 със 158 доставки е най-популярният модел на българския пазар през 2022 г. Още три модела от BMW X семейството попадат сред петте най-предпочитани от клиентите, които традиционно оценяват високо всестранните възможности на SAV И SAC моделите на BMW, съчетаващи висока позиция на седене, интелигентната система за задвижване на четирите колела BMW xDrive и прецизно, динамично управление. Второто място заема обновеното BMW X7 със 140 доставки, третото – BMW X3 с 96 доставки. На четвърто място се нарежда BMW X6 с 84 доставени автомобила, а челната петица оформя BMW Серия 4 с 61.

    В юбилейната година на BMW M GmbH значим ръст и висок относителен дял и в България

    В годината на 50-ия юбилей на BMW M GmbH най-мощната буква на планетата привлича с 22% повече клиенти в България, отколкото през 2021 г. Начело в продажбите на високопроизводителните автомобили е BMW M3 с 23 доставки, следвано от BMW M4 Купе – 18 и BMW M5 и BMW M X6, които делят третото място с 14 предадени в ръцете на щастливи клиенти автомобили. При производителните модели BMW M Performance ръстът за 2022 г. е негативен и те са с 16% по-малко отколкото през дванадесетте месеца на 2021 г. Съществено влияние за този резултат оказва промяната в портфолиото на задвижващи агрегати и най-вече премахването на М50d модификацията за европейския пазар. Очаква се в бъдеще, с навлизането на допълнителни и електрифицирани варианти на задвижващи агрегати, негативния тренд да бъде обърнат.

    Анализът на вариантите на задвижването при мярката BMW показва, че се запазва тенденцията за намаляване на дела на дизеловите двигатели, която се наблюдава през последните години. През 2022 г. техният дял е 46% (-3%), делът на бензиновите двигатели и Plug-in хибридите се запазва  съответно 39% и 6 %,  а изцяло електрическите удвояват тежестта си в общите продажби и достигат 9%.

    При избора на компановка, шестцилиндрови бензинови или дизелови двигатели запазват лидерската си позиция с 51%, следвани от четирицилндровите агрегати с 25% и осемцилиндровите с 8% и трицилиндровите със 7%.

    При марката MINI лидер в продажбите е MINI Hatch с три врати (36), следван от MINI Countryman (30). Електрификацията на моделите на марката се оценява особено високо от нейните почитатели и общо 26% от продажбите на марката са електрифицирани превозни средства.

    BMW Motorrad с най-добър резултат и значителен ръст

    През 2022 г. 186 клиенти са избрали мотоциклети или скутери на BMW, което означава годишно увеличение от 54%. Обичайният модел отново доминира и тази година: универсалното BMW R 1250 GS Adventure с 28 доставки, следван от C400 GT (22) и G310 GS (15).

    Свързани публикации

    Оставете коментар

    Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

    Най-нови

    AUTOCLUB.BG във Facebook

    Facebook Pagelike Widget

    Спорт