Този концепт е не просто прототип, а предвещава пристигането на нов сериен модел по някое време през 2022 година.
През 1978 г. BMW дебютира първия си M модел: M1. Това беше и първата кола със среден двигател от баварския производител, оборудвана с 3.5-литров редови шест-цилиндров агрегат с 274 к.с. и 329 Нм въртящ момент. Повече от 40 години по-късно BMW дебютира едва втория си самостоятелен M модел: Concept XM.
Въпреки че Concept XM и M1 са от едно семейство, двете машини не могат да бъдат по-различни. XM е огромен и луксозен хибриден SUV, задвижван от V8 плъг-ин хибридна система с невероятните 750 к.с. и 1000 Нм въртящ момент. Този концепт е не просто прототип, а предвещава пристигането на нов сериен модел по някое време през 2022 година.
XM теоретично може да измине до 48 километра само на батерия с помощта на новоразработената M Hybrid задвижваща система. BMW не споменава специфики като обем на двигателя, размер на батерията или ускорение, но можете да си представите, че спринтът до 100 км/ч ще отнема по-малко от 4 секунди. А това е наистина впечатляващо за автомобил с такива размери.
По отношение на стила, Concept XM изглежда различно от всяко BMW, което сме виждали. Визията е подчертана от две огромни решетки в предната броня, които разполагат с осветени контури. Бъбреците са заобиколени от тънки LED фарове, разделени на два отделни модула. Масивните 23-инчови джанти с 14 спици създават мускулест страничен изглед, а размерът на колелата е най-големият, монтиран досега на автомобил BMW.
Вътрешността на XM е също толкова поляризираща, колкото и екстериорът. Кокпитът, насочен към водача, съчетава кафява кожа с винтидж външен вид с акценти от мед и въглеродни влакна, за да създаде абсолютно изненадваща атмосфера за BMW. А най-новата версия на iDrive 8 украсява таблото с масивен извит интерфейс.
BMW Concept XM засега е само концепция, но ще видим серийната версия след по-малко от година. Цените, разбира се, не са налични, но се съмняваме, че XM ще бъде евтин – не очаквайте цена от много под 150 000 долара.
Оставете коментар
Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *