728 x 90

BMW X5 и X6 M Competition получават ново лице и мек хибрид

Малко след модернизацията на стандартните X5 и X6 от BMW M GmbH представиха своите спортни версии на SUV моделите. Данните са известни – и въпреки това всичко е различно. Стандартните версии на BMW X5 и X6 имаха почти две седмици, за да разкрият очарованието на своите промени. Сега под светлината на прожекторите излизат техните спортни версии.

Малко след модернизацията на стандартните X5 и X6 от BMW M GmbH представиха своите спортни версии на SUV моделите. Данните са известни – и въпреки това всичко е различно.

Стандартните версии на BMW X5 и X6 имаха почти две седмици, за да разкрият очарованието на своите промени. Сега под светлината на прожекторите излизат техните спортни версии. X5 M и X6 M ще продължат да се предлагат само в особено мощните си варианти Competition.  

Ново задвижване с мек хибрид 

Competition означава: познатият 4,4-литров бензинов двигател осигурява 625 к.с. и максимален въртящ момент от 750 нютонметра. Що се отнася до данните, всичко е както преди, но въпреки това в  M GmbH са преработили изцяло своя twin turbo V8: подсилен коляно-мотовилков механизъм, модифицирано пълнене и допълнително усъвършенствани тръбопроводи за засмуквания въздух, подаване и отвеждане а маслото. Това трябва да доведе до оптимизирани реакции и по-спонтанно разгръщане на мощността.

 Нова е и добавената 48-волтова хибридна система. M GmbH е интегрирала електрически мотор в осемстепенната автоматична трансмисия, която също е преработена. При ускоряване той отдава   до девет кВт (12 к.с.) и допълнителни 200 нютонметра. Това обаче не означава, че X5 и X6 Competition ускоряват по-бързо: с 3,9 секунди от нула до сто, те са с една десета от секундата по-бавни от своите колеги преди промяната.

Това вероятно се дължи на увеличеното тегло: със съответно 2445 (X6 M) и 2475 килограма (X5 M) новите версии са с между 50 и 65 килограма по-тежки от своите предшественици, което сигурно се дължи на новите хибридни компоненти. Въпреки допълнителната маса, благодарение на леката електрификация, разходът трябва да намалее: с 12,7 до 12,9 (X6 M) или 12,9 до 13,1 литра (X5 M) според цикъла WLTP, новите спортни SUV модели би трябвало да изпиват една до две чаши по-малко гориво на 100 километра. Между другото, максималната скорост е 250 (без) или 290 км/ч (с M Driver’s Package).

 Динамика на пътя и подпомагане на водача

Фаровете са по-присвити и имат нова графика на дневните светлини.

Динамиката при шофиране трябва да спечели от няколко мерки. Инженерите по ходовата част са модифицирали сходимостта на задния мост, а при адаптивното M-окачване Professional са пренастроили електрониката на амортисьорите. В зависимост от режима на шофиране може да се избере настройка на двойното предаване с акцент върху задния мост, като активният M диференциал позволява още по-бързо и по-прецизно от преди изцяло променливо разпределение на мощността между задните колела. Кога ще е пазарният дебют? Добър въпрос! През май 2023 г. първите модернизирани екземпляри на BMW X5 и X6 M Competition ще постъпят в салоните на дилърите. Цените нарастват значително: за X5 M Competition от 149 100 на 158 300 евро,а за X6 Competition от 152 100 на 161 200 евро. Това говори за увеличение от около шест процента.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт