728 x 90

BMW X5 V12 си остава най-мощният SUV в историята на марката (видео)

Доста интересно е, че X5 LM изпраща цялата си тяга само към задните колела, докато новите М модели на BMW от SUV гамата разчитат на модифицирано xDrive двойно предаване.

Въпреки всичките си M версии на по-голяма част от високопроходимите си автомобили, BMW все още не може да създаде по-мощен SUV от този, който прави през 2000 година. Макар и само концепт, X5 Le Mans все още носи короната със своите 700 к.с.

Обявен като експериментално превозно средство, Le Mans (LM) получава името си като намигване към двигателя, който се спотайва под вентилирания преден капак, отбелязва Motor1.com. Става дума за атмосферен 6.0-литров V12, произхождащ от спечелилия Льо Ман състезателен автомобил McLaren F1.

В това си приложение легендарната V12-ка изкарва здравите 700 к.с. и въртящ момент от 700 Нм при 5000 об/мин. Това го прави по-мощно предложение дори и от най-новия BMW X5 M Competition, който може да се похвали с „едва“ 617 к.с.

В ново видео компанията си припомня за историята на автомобила и за неговите възможности. Видеото можете да видите под текста в тази статия.

Доста интересно е, че X5 LM изпраща цялата си тяга само към задните колела, докато новите М модели на BMW от SUV гамата разчитат на модифицирано xDrive двойно предаване.

Що се отнася до представянето на пътя, X5 Le Mans се нуждае от само 4.7 секунди, за да достигне 100 км/ч при старт от място. Въпреки по-малката си мощност, сегашният Х5 М Competition се справя с това упражнение за почти цяла секунда по-малко.

Официалната максимална скорост на концепта от 2000 година е 173 мили в час (278 км/ч), но малко след представянето си машината успява да удари 310 км/ч на участъка Döttinger Höhe на Нюрбургринг.

Говорейки за немската писта, интересно е, че Ханс-Йоахим Щук успява да направи обиколка на „Зеления ад“ за 7 минути и 50 секунди, което е с около девет секунди по-малко от предишното поколение Porsche Cayenne Turbo S. Нека не забравяме, че X5 LM се появява на бял свят преди две десетилетия.

Още от самото начало, по време на дебюта си на салона в Женева през 2000 г., от BMW заявяват, че X5 Le Mans е чисто идеен проект в единична бройка без никакви намерения за серийно производство.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт