BMW X3 30d xDrive: Дизел – при това какъв!

Представянето на задвижващия тракт на версията 30d е истинска наслада за сетивата.

Неотдавна средният по размер SUV модел на BMW – X3, беше подложен на фейслифт, който традиционно се прави около средата на моделния живот на даден автомобил и при баварците бива наричан LCi (от Life Cycle Impulse). Промените се виждат с невъоръжено около, но за разлика от някои други нови попълнения в гамата на марката, тези тук със сигурност няма да скандализират никого. Оформлението на броните отпред и отзад е ново и носи повече свежест в дизайна, стоповете са получили приятна за окото триизмерна графика, а бъбреците на радиаторната решетка са леко уголемени. Като цяло х3 изглежда не само по-модерен, но и по-уверен и по-стилен отпреди. Освен това наред с доказалите многократно превъзходните си качества матрични LED светлини, моделът вече може да бъде поръчан и с още по-модерни лазерни светлини.

Тестовият екземпляр беше във версия 30d, задвижвана от отлично познатия дизелов редови „шестак“ на компанията, който в конкретния модел е получил 48-волтова технология мек хибрид, при която водачът може да разчита на допълнителни 11 к.с. благодарение на 48-волтовия стартер-генератор. Мощността възлиза на 286 конски сили, а максималният въртящ момент достига внушителните 650 нютонметра. Казвали сме го преди, ще го кажем и сега – трилитровият дизел на BMW и осемстепенната автоматична трансмисия на ZF образуват едно почти органично цяло, а всички аспекти от работата на задвижващия тракт са белязани от пълна, почти нереална хармония.

Тягата е чудовищна, мекотата на работа на двигателя и трансимисията е копринена, звукът – едновременно съвсем тих и все пак ви кара да настръхвате от удоволствие при форсиране. И всичко това е съчетано със среден разход от седем на сто по време на над 600-километровия ни тест – припомням, говорим за двутонен SUV с ускорение на спортен автомобил (5,7 секунди от място до сто), теглителната мощ на влекач и маниерите на луксозна лимузина. Ако пък човек желае още повече, може да се насочи и към версията 40d с нейните 340 к.с. и 700 Нм, която според скромното мнение на автора е в състояние да ви накара да запеете от радост, докато шофирате.

Прочети още:
BMW 223i Active Tourer: Семеен тип

Иначе на пътя Х3 се държи по типичния за марката маниер – специално в съчетание с адаптивна ходова част, моделът е завидно чевръст и динамичен за SUV, а комфортът на дълги разстояния и по недобре поддържани пътища ще отговори и на най-претенциозните вкусове. Системата за задвижване на четирите колела не само носи солидно сцепление, но в дадени ситуации и подобрява усещането от управлението.

Интериорът може да се похвали с модернизирана инфо-развлекателна система, по-голям екран с диаметър 10,25 инча, както и някои нови екстри. По отношение на вътрешния обем автомобилът също впечатлява – нека не забравяме, че в актуалното си поколение Х3 е достигнал размерите на по-предишната генерация на Х5.

ЗАКЛЮЧЕНИЕ

Обновлението в средата на моделния живот на Х3 е донесло на радващия се на огромна популярност SUV по-уверено излъчване и още по-усъвършенствани технологии. Представянето на задвижващия тракт на версията 30d е истинска наслада за сетивата – съчетанието от трилитровия дизел и осемстепенния автоматик е христоматиен пример за хармония, динамика и ефективност. Средният разход от около седем на сто и почти сензационен за SUV с тегло два тона и динамика почти като на спортен автомобил, напомняйки, че анатемосването на дизела няма нищо общо нито с екологията, нито със здравата логика…

Източник: AMS.bg

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *