728 x 90

От 2025 година с Neue Klasse BMW ще използва кръгли акумулаторни клетки

За BMW Group едно нещо е сигурно: високоефективните, иновативни и устойчиво произведени батерийни клетки са ключовият фактор за успех на индивидуалната електрическа мобилност на бъдещето. С моделите от Neue Klasse BMW Group ще започне нова ера в електрическата мобилност от 2025 г. и за първи път ще използва новоразработени, кръгли батерийни клетки, които са оптимално съчетани

За BMW Group едно нещо е сигурно: високоефективните, иновативни и устойчиво произведени батерийни клетки са ключовият фактор за успех на индивидуалната електрическа мобилност на бъдещето. С моделите от Neue Klasse BMW Group ще започне нова ера в електрическата мобилност от 2025 г. и за първи път ще използва новоразработени, кръгли батерийни клетки, които са оптимално съчетани с новата архитектура.

„С новоразработеното шесто поколение на нашите литиево-йонни клетки предстои огромен технологичен скок: енергийната плътност се увеличава с повече от 20%, скоростта на зареждане се увеличава с до 30% и пробегът се подобрява с до 30%“, казва Франк Вебер, член на борда на директорите на BMW AG, отговорен за развойната дейност. „Също така намаляваме емисиите на CO2 при производството на клетки с до 60%. Това са големи стъпки по отношение на устойчивостта и ползата за клиентите.“

BMW Group вече възложи поръчки за двуцифрена сума милиарди евро за производството на новите батерийни клетки на BMW. Благодарение на широкото вътрешно ноу-хау от собствения център за компетентност на акумулаторните клетки на компанията, екипът от експерти в областта на развойната дейнсот, производството и доставките успява значително да намали разходите за системата за съхранение на високо напрежение с новата акумулаторна клетка и интеграция на новата концепция на технологията за съхранение, разработена от BMW. Според настоящите пазарни условия в сравнение с текущото, пето поколение разходите могат да бъдат намалени с до 50 %. Компанията си е поставила за цел да доведе производствените разходи на изцяло електрическите модели до нивото на автомобилите с най-новата технология на двигателя с вътрешно горене.

Прочети още:
Ново поколение гласов асистент от BMW и Amazon Alexa - естествен диалог между автомобила и шофьора

Батерийната клетка е отговорна за основните характеристики на електрическите автомобили: пробег, динамика на шофиране и време за зареждане. Компанията фундаментално доразви клетъчния формат и клетъчната химия за технологията BMW eDrive от шесто поколение, използвана в Neue Klasse. С новата кръгла клетка на BMW, специално проектирана за архитектурата на моделите от Neue Klasse, е възможно да се увеличи значително пробегът с до 30% (според WLTP) при моделите с най-голям пробег.

Новите кръгли клетки на BMW имат еднакъв диаметър от 46 мм и две различни височини. По отношение на призматичните клетки от петото поколение акумулаторни клетки на BMW, съдържанието на никел е повишено от страната на катода в кръглите клетки на BMW от шесто поколение и в същото време е намалено съдържанието на кобалт. Съдържанието на силиций е увеличено от страната на анода. В резултат на това обемната енергийна плътност в клетката се увеличава с повече от 20%.

Системата за съхранение на енергия играе ключова роля в структурата на каросерията на Neue Klasse. В зависимост от модела тя може да бъде интегрирана гъвкаво и по начин, който спестява място при монтиране („pack-to-open-body“). Нивото на клетъчния модул е ​​елиминирано. Технологията за съхранение на енергия, задвижване и зареждане на Neue Klasse работи при увеличено до 800 волта напрежение. Освен всичко друго, това оптимизира подаването на енергия от станциите за бързо зареждане с постоянен ток. Там може да се постигне значително увеличен капацитет на зареждане с ток до 500 ампера, така че времето, необходимо за зареждане от 10 до 80%, може да бъде намалено с до 30%.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *