728 x 90

Задава се M-модел на BMW с електромотори на всички колела

По-прецизен, по-бърз и по-независим.

BMW M GmbH работи върху задвижване на четирите колела с четири електромотора за бъдещи електрически спортни автомобили. В момента баварците тестват на пътя експериментален автомобил с интегриран динамичен контрол.

Електрическият модел е базиран на BMW i4 M50, който е трябвало да бъде модифициран не само технически, но и визуално. Електрическото купе, чието разработване е отнело около три години, има разширени арки на колелата, за да поеме новите конструкции на предния и задния мост. В допълнение системата от разпънки за каросерията на BMW M3/M4 е адаптирана отпред, от което BMW очаква особено висока устойчивост на усукване. Охладителите са базирани на текущи модели.

Ядрото на проекта е електрическото задвижване на четирите колела BMW X-Drive с четири електромотора, разположени на всяко колело. То позволява и реален torque vectoring. Двигателите са свързани към централен контролен блок, който в рамките на милисекунди изчислява правилното предаване на мощността, използвайки специално разработен интегриран алгоритъм за управление. Анализират се параметри като положение на педала, ъгъл на завиване, надлъжно и странично ускорение и скорост на колелото. Сигналите от блока за управление достигат до четирите електрически мотора чрез многодисков съединител и диференциали. 

„По-прецизен, по-бърз и по-независим“

Според BMW новото задвижване на четирите колела трябва да разшири границите на контролираното управление. „Можем да го използваме, за да изпълняваме желанията на водача по-прецизно, по-бързо и по-независимо от всякога“, казва Дирк Хекер, ръководител на развойния отдел в BMW M GmbH. В допълнение „значително по-високи скорости в завой могат да бъдат постигнати на мокри от дъжд или покрити със сняг пътища“, твърдят още от BMW, тъй като задвижващият момент за външното задно колело се увеличава едновременно с ъгъла на завиване. „Това просто не е възможно с конвенционалната задвижваща технология“, добавя Хекер.

По-висока мощност на рекуперация

Четирите електрически мотора също така позволяват в рамките на новата концепция за задвижване да бъде рекуперирана спирачната енергия. При спиране преди завой те действат като генератор и захранват високоволтовата батерия. Поради това тя трябва да може не само да освобождава енергия много бързо, но и да я поема, „тъй като мощността на рекуперацията на четирите двигателя ще бъде значително по-висока от тази на сегашните електрически автомобили“, казва Дирк Хекер. За да може тестовата машина изобщо да използва тази мощност при възстановяването на спирачната енергия, инженерите на M GmbH са внедрили нова клетъчна технология в корпуса на батерията на i4 M50.

Източник: AMS.bg

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт