728 x 90

Имат ли BMW ясна дизайнерска посока?

Много пъти сме чували изразите „Всички нови коли са еднакви“, „Преди се отличаваха, сега всичко е едно и също“ и всчкакви вариации на тази тема. През последните няколко години обаче, BMW изглежда взеха тези думи прекалено присърце и силно разнообразиха дизайнерската си линия. Елементите, които се наблюдават при тях варират от класически линии до футуристични

Много пъти сме чували изразите „Всички нови коли са еднакви“, „Преди се отличаваха, сега всичко е едно и също“ и всчкакви вариации на тази тема. През последните няколко години обаче, BMW изглежда взеха тези думи прекалено присърце и силно разнообразиха дизайнерската си линия. Елементите, които се наблюдават при тях варират от класически линии до футуристични чупки и всеки модел силно се отличава от останалите.

Дали това е за добро?

От една страна тези разлики правят моделната гама по-пъстра и богата, което дава по-широк избор на клиентите. Така марката предлага нещо по вкуса на по-широка аудитория, а всеки модел носи своя характерен дух. Интересното в случая е, как могат да съжителстват в един и същ производствен цикъл модели със съвсем различен характер. Нека вземем например току-що обновения X7 LCI. Този модел представя визията за бъдещето, интегрирайки най-новите и авангардни детайли, въпреки че това е само фейслифт на модел, който се появи преди почти 5 години. От друга страна, актуалното поколение Х5 G05 се появи година по-късно на пазара и скоро ще получи своето освежаване. Папарашки снимки изтекоха дни преди публичното му обявяване, а моделът изглежда едва променен. Липсват дръзките промени от големия брат, няма ги ексцентричните бъбреци или тънките фарове от големия брат. На нас това ни харесва и не го намираме за проблем, но въпросът е друг и много по-значим:

Каква е точно дизайнерската посока на BMW?

В момента сякаш баварците са на кръстопът и се чудят накъде да поемат. Дали да гледат питомното или да преследват дивото? Дали да останат фокусирани над традициите, или да се впуснат в създаване на бъдещето. Като че ли от BMW също не могат да си отговорят на този въпрос и опипват почвата, но не искат да изгубят напълно своята предишна същност. Може би е прекалено голям риск да променят радикално един от най-популярните си модели Х5? Или пък планират да оставят Х5 и останалите класически модели в миналото? Дали това не е техният начин за сбогуване с утвърдените норми, докато тече процесът на електрифициране? Ще се радваме да чуем и вашите мнения долу в коментарите!

Бъдеще срещу настояще

Наскоро BMW представи iVision Dee, с което разтресе пуристите. Този модел няма пряк предшественик и не прилича на нито един модел на марката от близкото или далечното минало. За феновете на марката това дойде като гръм от ясно небе и за повечето от тях този модел е равносилен на родоотстъпничество. Но дали не е точно това модела, който насочва към бъдещето? Този модел прави ясно едно – BMW иска да бъде пионер в технологично отношение, а дизайнът се диктува от актуалните тенденции и нужди, като класическите елементи се свеждат до абсолютен минимум. Напоследък виждаме подобни неща в някои от новите продукти на марката, но странното във всичко това е, че все още се предлагат и модели с класически и изчистени линии като Серия 3, 5 и 8 и Z4. Тези представители на семейство BMW не споделят почти никакви дизайнерски елементи с футуристичните си събратя, въпреки че се произвеждат по едно и също време и се предлагат на едни и същи пазари. Така BMW сякаш показва, че няма основна стратегия, която стриктно спазва, а по-скоро опипва територията и проучва вкусовете на клиентите си, за да може да им предложи най-доброто в бъдеще. Дали това ще се случи наистина, предстои ни да разберем!

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт