728 x 90

BMW 223i Active Tourer: Семеен тип

Очевидно революцията от 2014 година е последвана от успешна еволюция.

Второто поколение на „двойката” Active Tourer стъпва на пазара с изцяло променен дизайн и напълно нова техника. Време е за първа среща с модела.

Когато през 2014 година BMW пусна на пазара първия Active Tourer, автомобилът беше истинска революция за марката: компактен ван с предно задвижване и опция за трицилиндрови мотори – за много от традиционните почитатели на марката това си звучеше като кощунство. Истината обаче е, че BMW съумяха да пренесат повечето важни за компанията ценности и към този автомобил, въпреки различната форма на каросерията му, а пазарният успех не закъсня: 430 000 екземпляра (плюс още 200 000 от останалия без пряк наследник Gran Tourer) са продадени от първата генерация. Затова и не е учудващо, че баварците не се отказаха от създаването на ново издание, независимо от непрекъснато нарастващия интерес към SUV автомобилите. Силуетът на модела е съхранен, междусието също, общите размери на каросерията са леко увеличени, а големите бъбреци на решетката и тесните светлини, изпълнени по LED го открояват отдалеч.

Впечатляваща техника

По-съществените новости обаче се крият под добре оформената опаковка, където се крие преработената версия на платформата UKL-2. Подобно на своя предшественик, с появата си новият Active Tourer представя някои новости, които съвсем скоро ще бъдат добавени и в редица други модели на концерна. Сред тях си струва да изброим модернизираните двигатели с и без технология мек хибрид, новата седемстепенна трансмисия с два съединителя, както и най-новото поколение на системата iDrive, което до момента е може да се открие единствено в електромобилите iX и i4. Освен това след първите бензинови и дизелови варианти през лятото ще последват два plug-in хибрида, както и по-мощен дизел.

Преди да започнем първото си пробно шофиране е добре да се запознаем с новата концепция на кокпита. Новият Active Tourer разполага с голям, леко извит контролен панел, състоящ се от два дисплея. Вляво от инфо-развлекателния блок са разположени четири повърхности за директен избор на функции, а в долната част е запазено място за управлението на настройките на климатика (автоматичната климатична инсталация и навигационната система са серийни още при базовия модел). Под изброените дотук елементи се намират централните въздуховоди, а останалите функционални елементи са разположени на сякаш свободно плаваща в пространството повърхност между водача и пасажера – там са скоростния лост, селектора за избор на режими и регулатора на силата на звука. Въртящият и натискащ се регулатор е отпаднал, същото важи за хоризонталната редица от класически бутони и стария панел за командване на климатика – на тяхно място има ниша за смартфон с функция за безжично зареждане като опция и две стойки за чаши или бутилки.

Прочети още:
Hyundai Ioniq 5: Положителен заряд

Нова ергономична концепция

Принципно с новата концепция се свиква доста бързо, големите функционални полета се достигат лесно и могат да се конфигурират. И все пак командването на климатика изисква концентрация, което важи и за почти всички останали функции – отпадането на въртящия и натискащ се регулатор при по-достъпните модели на марката вероятно е икономически оправдано решение, но не може да се определи като плюс за крайния потребител. Иначе самите дисплеи сами по себе си са идеално позиционирани и впечатляват във всяко отношение – чисто и просто преднината на BMW пред конкуренцията по отношение на лекотата на управление на функциите тук не е налице.

За първата си среща с модела имахме на разположение автомобил, задвижван от по-големия от двата нови бензинови двигателя с интегрирана 48-волтова система и малък електромотор с цел по-меко стартиране и намаляване на разхода. Четирицилиндровият 223i разполага с 218 к.с. и 360 Нм, като представянето на двигателя и взаимодействието му с разработената от Magna трансмисия с два съединителя е изключително добро и хармонира отлично с цялостния характер на автомобила, осигурявайки комфортно задвижване и мощна тяга. Не по-малко впечатляващ е и разходът на гориво, който постига почти „дизелови“ стойности – средната консумация при смесен цикъл на шофиране е около седем на сто, а със съвсем леко старание от страна на водача и малко по-икономичен стил на каране лесно пада до шест и половина на сто – наистина добри показатели за времена, в които е масово явление даунсайзинг машините с по три цилиндъра и кабатура около един литър да харчат на магистрала по 8-9 литра на сто километра.

Хармонични настройки

Предлаганото като опция адаптивно окачване определено подхожда на динамичните двигатели – макар и без възможност за избор на конкретен набор от настройки, то осигурява на компактния ван на BMW чудесна управляемост, без да загърбва комфорта. Кормилното управление и модифицираното окачване на предния мост създават усещане за динамика и прецизност (особено в спортен режим), а влияние от задвижването върху предния мост почти не се усеща.

Очевидно революцията от 2014 година е последвана от успешна еволюция. Новият Active Tourer успешно пресъздава ценностите на BMW във все по-слабо заселения сегмент на вановете. Комбинацията от мощно и икономично задвижване, пъргаво пътно поведение и богато оборудване превръщат варианта 223i в много интересно предложение за семеен автомобил. Единствено управлението на функциите не е толкова интуитивно, колкото досега – заради отпадането на въртящия и натискащ се регулатор.

Източник: AMS.bg

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *