728 x 90

Нов 6-цилиндров дизел за BMW 7-Series, както и М плъг-ин хибрид

Цифрата 7 повече от всякога е олицетворение на радост от шофирането, комфорт при пътуване и напредничави технологии. Само няколко месеца след световната премиера на напълно електрическото BMW i7 през ноември 2022 г. портфолиото от задвижвания за новото BMW Серия 7 ще бъде допълнено с допълнителни варианти. На множество автомобилни пазари по целия свят едновременно стартират

Цифрата 7 повече от всякога е олицетворение на радост от шофирането, комфорт при пътуване и напредничави технологии. Само няколко месеца след световната премиера на напълно електрическото BMW i7 през ноември 2022 г. портфолиото от задвижвания за новото BMW Серия 7 ще бъде допълнено с допълнителни варианти. На множество автомобилни пазари по целия свят едновременно стартират два Plug-in хибридни модела (PHEV), сред тях и първият BMW M Автомобил на новото BMW Серия 7, които впечатляват с комбинираната мощ на редовия шестцилиндров двигател и модернизираното електрическо задвижване. Последователната електрификация оптимизира ефективността и на наличното на европейските пазари BMW 740d xDrive.

Задвижването на двата Plug-in хибридни модела включва редови шестцилиндров двигател с технология BMW TwinPower Turbo и осемстепенна трансмисия Steptronic с интегриран електромотор. Мощността на двата двигателя достига до пътя с помощта на интелигентното задвижване на четирите колела BMW xDrive.

И при двата модела електромоторът е от актуалното поколение на технологията BMW eDrive за Plug-in хибридни модели. Синхронният електродвигател с енергийна плътност над 5,0 кВт/кг и при двата PHEV варианта развива мощност от 145 кВт/197 к.с. при разширен до 11 500 об/мин оборотен диапазон.  

Новото BMW M760e xDrive се отличава с особено спортни характеристики на мощността и екстремно динамично излъчване. То е първият Performance автомобил на BMW M GmbH с Plug-in хибридно задвижване. Двигателят с вътрешно горене е 3-литров редови 6-цилиндров агрегат с технология M TwinPower Turbo, максимална мощност 280 кВт/380 к.с. и въртящ момент от 520 Нм. В комбинация с новия електромотор се постига системна мощност от 420 кВт/571 к.с. (с временен Boost) и системен въртящ момент от 800 Нм.

Новото BMW M760e xDrive ускорява от 0 до 100 км/ч за 4,3 секунди. Междинното ускорение от 80 до 120 км/ч отнема само 2,7 секунди. По този начин BMW M760e xDrive съчетава вълнуващи динамични характеристики с възможността за радост от шофирането с нулеви локални емисии в града и дори отвъд него. Също толкова хармонични са и специфичните за М дизайнерски елементи, интериорни оборудвания и индикации в кокпита, съчетани с модерната луксозна атмосфера на лимузината.

Прочети още:
На 16 ноември дебютира офроуд Porsche 911 с име Dakar

Последователният напредък при BMW EfficientDynamics се отразява положително и на новото дизелово задвижване за новото BMW Серия 7. Всеобхватно модернизираният двигател с вътрешно горене на новото  BMW 740d xDrive се подпомага от 48-волтова технология Mild-Hybrid и интегриран в осемстепенната трансмисия Steptronic електромотор. Резултатът е максимална мощност от 220 кВт/300 к.с. (генерирана съвместно от двигателя с вътрешно горене с до 210 кВт/286 к.с. и интегрираният електромотор с до 13 кВт/18 к.с.) и максимален въртящ момент от 670 Нм (генериран съвместно от двигателя с вътрешно горене с до 650 Нм интегрираният електромотор с до 200 Нм).

Трилитровият редови шестцилиндров дизелов двигател на BMW 740d xDrive се оборудва с нови стоманени бутала, които позволяват особено високи налягания при изгаряне и допринасят за оптимизирането на акустиката на задвижването. В сравнение с предишния двигател е повишена и ефективността на отделянето на маслото. Новото директно впръскване Common-Rail вече работи с инжектори с магнитни клапани. Те осигуряват до 12 впръсквания на работен такт при максимално налягане до 2 500 бара.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *