728 x 90

Колко точно са добри задните дисплеи в новото BMW Серия 7?

    Изключително поляризиращата Серия 7 G70 представя връх в технологично отношение и днес ще се фокусираме над задните тъчскрийн контроли, монтирани на подлакътниците във вратите, техните функции, предимства и недостатъци. Още с отварянето на вратата на новата Серия 7 ни посреща пионер в позиционирането на контролите на втория ред седалки. От години насам автомобилните производители предлагат

    Изключително поляризиращата Серия 7 G70 представя връх в технологично отношение и днес ще се фокусираме над задните тъчскрийн контроли, монтирани на подлакътниците във вратите, техните функции, предимства и недостатъци.

    Още с отварянето на вратата на новата Серия 7 ни посреща пионер в позиционирането на контролите на втория ред седалки. От години насам автомобилните производители предлагат опции на возещите се отзад пътници да контролират различни функции и екстри на автомобила. За BMW обаче, явно изградените норми трябва да бъдат променени, и както на много места в интериора и екстериора на Серия 7, виждаме рязка промяна на статуквото. Всички контроли за инфотейнмънт системата, климатизацията и настройките на седалките са преместени в статични дисплеи във вратите. Това позволява разчистване на интериора от излишни бутони и води до по-елегантен дизайн, но и е предпоставка за излишно усложняване на процеси, които досега са се случвали с натискането на само един бутон.

    Досущ като смартфон

    Със своите размери от 5,5 инча, дисплеите отзад са големи колкото среден смартфон, а възможностите, които предоставят са ограничени единствено от броя екстри, който сте избрали. Основната им функция във всеки един модел на новата Серия 7 е да контролират седалките и климатизацията на втория ред. Това става чрез отваряне на началното меню à la смартфон, след което в менютата избирате желаната функция. Екранът е отзивчив и няма забавяне при натискане, като всяка избрана функция започва да работи веднага след като сте я натиснали.

    Кое липсва от таблета при предишното поколение?

    Серия 7 във своята предишна генерация G11 разполагаше със 7-инчов таблет в подлакътника между двете задни седалки, който понесе доста критики затова, че беше зает директно от Samsung. Това беше минус, но опцията му за изваждане от конзолата и свободното му използване нявсякъде, включително и извън колата беше огромен плюс за много хора. Новите контролни дисплеи при G70 не могат да се местят, което значително намалява тяхната използваемост. Намаленият размер от 5,5 инча също не помага с четимостта на много от менютата, което налага използването на картинки вместо текст, а това никога не е атестат за функционалност. За сметка на това, при новото позициониране всички функции са достъпни дори и при трима пътници отзад, което при предишната генерация беше невъзможно.

    На пътя

    По време на движение, екранът обикновено се използва по-често, отколкото когато колата е статична. Той е сравнително далеч от очите на ползвателя му, особено ако позицията на седалката е в т.нар. поза „първа класа“, то тогава трябва да се наведете значително напред, за да може да видите информацията на дисплея добре и без отблясъци. Компактното позициониране във вратата е предпоставка за натискане на екрана погрешка, тъй като това е мястото на което ръката ви се озовава ако просто се облегнете на подлакътника. Разбира се, при возене усещането за лукс е неминуемо, тъй като дисплеите плавно се сливат с цялостния дизайн на колата, създавайки върхово усещане за модерен престиж.

    Дали новите екрани в задната част на Серия 7 са по-добри от предходния модел? Разбира се, що се отнася до производителност и възможности! Дали обаче новата позиция ще се наложи и други производители ще последват този пример, оставяме това решение на потребителите. Все пак, те са тези, които определят!

    Свързани публикации

    Оставете коментар

    Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

    Най-нови

    AUTOCLUB.BG във Facebook

    Facebook Pagelike Widget

    Спорт