728 x 90

BMW 3.0 CSL – най-скъпото, най-мощното и най-красивото М4 в историята

BMW 3.0 CSL съчетава уникален дизайн с пуристко изживяване от динамиката на двете места за седене и по екстремно концентриран начин пренася в настоящето създадените през 70-те години на миналия век концепция за ползване на състезателна технология за чиста радост от шофирането във всекидневието. BMW 3.0 CSL е разработено с намерението да съчетае най-доброто от

BMW 3.0 CSL съчетава уникален дизайн с пуристко изживяване от динамиката на двете места за седене и по екстремно концентриран начин пренася в настоящето създадените през 70-те години на миналия век концепция за ползване на състезателна технология за чиста радост от шофирането във всекидневието.

BMW 3.0 CSL е разработено с намерението да съчетае най-доброто от пет десетилетия на състезателното ноу-хау на BMW M GmbH в автомобил с изключителна емоционално излъчване. Всички аспекти на неговия характер – динамична елегантност отвън, кокпит на класически спортен автомобил, интелигентна олекотена конструкция, редови шестцилиндров двигател, ръчна трансмисия и задвижване на задните колела – са базирани на традиционните принципи на BMW M автомобил и се допълват взаимно с помощта на най-новите технологии, за да създадат върховния символ на въодушевление за максимална динамика в стила на успешната от 50 години марка. Така управлението на BMW 3.0 CSL се превръща не само в ексклузивно High-Performance изживяване, но и в емоционална среща с историята и настоящето на най-мощната буква в света.

Разработената ексклузивно за BMW 3.0 CSL модернизирана версия на задвижването с технология M TwinPower Turbo развива максимална мощност от 412 кВт/560 к.с. Новата рекодна стойност за редовите шестцилиндрови модели на BMW M GmbH с регистрация за обществените пътища подчертава специалния статус на автомобила. Неговият двигател развива максимален въртящ момент от 550 Нм и въодушевява с линейното разгръщане на мощността до максималните обороти от 7 200 об/мин.

За пренасянето на мощността към пътя конструкторите на BMW 3.0 CSL залагат на една концепция, която от десетилетия се е наложила като образец за максимална радост от шофирането и интензивно взаимодействие между водача и автомобила. Редовият шестцилиндров двигател е комбиниран с шестстепенна механична скоростна кутия, чиито предавателни числа са съгласувани перфектно с характеристиките на мощността на двигателя. Прецизните ходове на скоростния лост осигуряват бързи и точни превключвания на предавките.

Прочети още:
Alfa Romeo потвърди грандиозна премиера за наследник на T33 Stradale

За удоволствието допринася и изработеният ексклузивно за BMW 3.0 CSL скоростен лост, който изпъква като луксозен аксесоар от средната конзола. Той незабавно събужда радостно очакване на ръчното превключване на предавките, лежи приятно в ръката и с бялата си повърхност, гравираната схема на превключване на предавките и числото 50 напомня за началото на BMW M GmbH през 70-те години на миналия век. Знак на почит към модерните технология е асистентът за превключване, който чрез контрол на оборотите осигурява безпроблемно включване след низходящо превключване при спиране преди завой. Той може да се активира или деактивира от водача.

По традиционен начин мощността на BMW 3.0 CSL се предава на пътя само през задните колела. При амбициозно шофиране по състезателна писта водачът може да се възползва от типичното M линейно изграждане на силите на страничното ускорение, за да управлява автомобила през завоите с контролиран дрифт. Активният M диференциал на задния мост също осигурява превъзходна динамика. При нужда той може да предотврати изравняването на скоростта между задните колела и по този начин постепенно и променливо да създаде блокиращ ефект до 100 %. Активният М диференциал е свързан с контрола на стабилността DSC (Динамичен контрол на стабилността) и прецизно адаптира ефекта на блокиране към съответната ситуация на пътя.

Така например се оптимизира сцеплението при пътни настилки с различен коефициент на сцепление за лявото и дясното задно колело. При динамично ускоряване от завоите водачът получава осезаема обратна връзка за потенциала за сцепление на задните колела и по този начин може оптимално да дозира подаването на газ.

Ще бъдат произведени само 50 бройки.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *