728 x 90

Новото BMW M 1000 RR е с 213 к.с. и максимална скорост от 314 км/ч

С допълнителното развитие на BMW M 1000 RR, за по-кратко M RR, BMW Motorrad поставя нови стандарти в класа на суперспортните мотоциклети хомологирани за състезания. Новият M RR се задвижва от познатия четирицилиндров редови двигател с водно охлаждане, който е разработен основно съобразно надпреварите в Световния супербайк шампионат (WSBK). Както досега максималната мощност е 213

С допълнителното развитие на BMW M 1000 RR, за по-кратко M RR, BMW Motorrad поставя нови стандарти в класа на суперспортните мотоциклети хомологирани за състезания. Новият M RR се задвижва от познатия четирицилиндров редови двигател с водно охлаждане, който е разработен основно съобразно надпреварите в Световния супербайк шампионат (WSBK). Както досега максималната мощност е 213 к.с. при 14 500 об/мин. Рамата е алуминиева от мостов тип, а окачването – обърната вилка отпред и един централно разположен амортисьор отзад с Full Floater Pro кинематика. Новият M 1000 RR се предлага в две версии: Базов M RR с Lightwhite неметалик външен цвят и M RR Competition в базовия Blackstorm металик.

Нарасналият потенциал на новия M RR се дължи основно на колосалното подобрение на аеродинамиката. Оптимизацията е най-вече в областта на страничните панели изработени от карбон и по-високата слюда, която спомага за по-доброто обтичане на въздуха около моториста. За първи път се използва и поддържаща страничните панели конструкция от карбон, едновременно много здрава и лека. Максималната скорост на новия M RR е увеличена от 306 на 314 км/ч, като същевременно водачите са подложени на по-малко натоварване.

Своеобразните крила, т.нар. M Winglets също са напълно ревизирани. Вече генерират значително по-голяма сила на притискане, както в изправена позиция, така и при спиране. Това позволява на каращия да ляга повече, както и да постига по-висока скорост при завиване, при един и същ ъгъл спрямо предходния модел. Склонността към ‘wheelie’ (отлепяне на предната гума от асфалта), също е намалена. Увеличената максимална скорост е допълнително предимство.

Друга област на която е обърнато специално внимание е при предното колело. За пръв път в историята на BMW Motorrad се използват въздуховоди за охлаждане на спирачната система, изработени от видим карбон. Те са вградени в предния калник и подобряват обтичането на въздуха около коловете и спирачните апарати. Също видимо изработени от карбонов композит са т.н. M Aero Wheel Covers – капаците на колелата. Елементи, които допълнително намаляват аеродинамичното съпротивление, особено при скорости над 250 км/ч. Карбоновите капаци са серийно оборудване при M RR Competition.

Това са всички новости:

  • Четирицилиндров двигател разработен за състезания.
  • Макс. мощност от 212 к.с. при 14 500 об/мин; макс. въртящ момент от 113 Нм при 11 000 об/мин.
  • Ковани бутала с по 2 пръстена.
  • Изцяло CNC фрезовани всмукателни портове и BMW ShiftCam технология за променлив контрол на клапаните.
  • Титаниеви клапани и оптимизирани разпределителни валове и компоненти.
  • Много лек и компактен двигател. По-дълги и олекотени с 85 г биели Pankl, спрямо при S 1000 RR.
  • ‘Anti-hooping’ съединител без самоусилваща функция, оптимизиран за състезателни стартове.
  • Оптимизиран всмукателен колектор с по-къси фунии в сравнение с S 1000 RR, подобряващи въздушния поток при по-високи скорости.
  • Лека изпускателна система с титаниев колектор, средно и крайно гърне.
  • Драстично оптимизирана аеродинамика, повишена сила на притискане дори и при голям наклон на мотоциклета, увеличение на максималната скорост от 306 на 314 км/ч.
  • Странични панели от видим карбон, нова поддържаща конструкция на панелите, също от карбон, нови M Winglets карбонови крила.
  • Преден калник от видим карбон, с вградени въздуховоди за охлаждане на спирачките.
  • M Aero Wheel Covers капаци на колелата от видим карбон.
  • M Carbon колела с гланцов завършек и M Design графики.
  • Опционални ковани колела.
  • Ергономична M Endurance седалка.
  • По-къса стойка за номера.
  • Модифициран кабелен сноп с LWS букса, за още по-лесно сваляне на стойката за номера и светлините.
  • Режими за каране Rain, Road, Dynamic, Race и Race Pro 1-3, както и най-ново поколение Dynamic Traction Control DTC и ‘wheelie’ функция със сензор за шестте óси.
  • Две настройки на реакцията на подаване на газ. Engine Brake (моторна спирачка) регулиране в три степени в режим Race Pro.
  • Launch Control за перфектни стартове и Pit Lane Limiter (ограничител на скоростта в бокса).
  • М Brakes спирачна система за максимална ефективност на пистата.
  • Инструментален панел с голям и лесно четим 6,5-инчов TFT дисплей, анимация с M логото при контакт и OBD интерфейс за GPS Datalogger и M GPS Laptrigger.
  • Олекотен M акумулатор, USB вход в задната част, мощни LED фарове, електронен круиз контрол и подгрев на ръкохватките.
  • М Competition пакет с M GPS Laptrigger и код за активиране, пакет с M фрезовани компоненти, M Carbon пакет, анодизиран заден шарнир, с 220 г. по-лек от базовия на S 1000 RR, M Endurance верига с DLC покритие и капак за пасажерската седалка.
  • Широка гама от аксесоари и опционално оборудване.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт