728 x 90
Error, no Ad ID set! Check your syntax!

През 1888 г. тази жена прави първото дълго пътуване с кола в историята

Даймлер Бенц току-що е създал Patent-Motorwagen – първия патентован автомобил в историята на човечеството. Жена му Берта решава да му даде тласък.

Опитайте се да си представите лятото на 1888 година в Германия. В страната точно тази година е позната като Годината на тримата императори поради заставането на чело на Уилям I до 9 март, след това Фридрих III до 15 юни, а след това Вилхелм II. С други думи, бурни времена.

Но в малкия университетски град Манхайм страстите са съвсем различни. Даймлер Бенц току-що е създал Patent-Motorwagen – първият патентован автомобил в историята на човечеството. Бенц обаче не е много уверен в откритието си и жена му Берта решава да му даде тласък.

На 5 август 1888 година, Берта взима двамата си сина Ричард и Йожен, съответно на 15 и 13 години, и потегля на рекордно за този период пътешествие. За да докаже на съпруга си качествата на автомобила, който самият той е създал, тя се качва на Model III от неговата серия.

Берта не казва на Даймлер за намеренията си и дори не уведомява властите. На практика, от законова гледна точка, пътешествието й на борда на моторизираната триколка е нелегално, тъй като тя не получава изрично разрешение за движение.

Преди това историческо пътешествие, пътуванията с моторни превозни средства са били много кратки, винаги връщащи се до точката на тръгване и съпровождани от механик през цялото време.

Въпреки че привидната цел на пътуването била Берта да посети майка си, всъщност мотивите й са съвсем други – да докаже на съпруга си, че автомобилът, в който и двамата са инвестирали сериозно, ще стане финансов успех стига да се представи на широката общественост по подобаващ начин.

Берта се отправя от Манхайм до Пфорцхайм, което е дистанция от 106 километра. Заедно с двамата си синове, тя напусна Манхайм сутринта, решавайки множество проблеми по пътя. Берта демонстрира своите значителни технически възможности по време на това пътуване.

Прочети още:
През 90-те Toyota Mega Cruiser беше японският отговор на Hummer

Без резервоар за гориво и само с 4.5 литра бензин в карбуратора, тя трябва да намери лигроин, петролен разтворител, необходим за работата на колата. Той е бил достъпен само в аптечните магазини и това налага спирането й в градската аптека във Вислох.

По това време бензин и други горива могат да се купуват само от химици и затова, в известен смисъл, химикът във Вислох става първият продавач на бензин за автомобил в света.

По време на пътуванетo тя почиства блокирана тръба за гориво с щифта на шапката си и използва жартиера си като изолационен материал. Когато дървените спирачки започват да отказват, Бенц посещава обущар, за да монтира кожа, правейки първата в света спирачна система с накладки от двете страни.

За охлаждане на двигателя е използвана изпарителна система, което прави водоснабдяването голямо притеснение по време на пътуването. При всяко спиране синовете на Берта доливат вода, за да са сигурни, че тя няма да свърши в неподходящ момент.

Двете предавки на колата се оказват недостатъчни, за да успее машината преодолее наклоните и на Юджин и Ричард често им се налага да бутат превозното средство нагоре по стръмни пътища.

Бенц стигна до Пфорцхайм малко след здрач, като уведомява съпруга си за успешното си пътуване чрез телеграма. Няколко дни по-късно тя се връща в Манхайм, а кампанията й се оказва истински фурор.

По-долу можете да видите различни филмирани версии на историята на Берта.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *