728 x 90

Bentley ще се сбогува със своя W12 двигател догодина

    Произвежданият от точно двайсет години дванайсетцилиндров двигател е поредна жертва на прехода към електрификация. Споделеният с концерна Volkswagen шестлитров битурбодвигател се появи за първи път при британската марка през 2003 година под капака на новото тогава купе Continental GT. Оттогава досега фамозният мотор е преминал през редица усъвършенствания и е предлаган с различни изпълнения на

    Произвежданият от точно двайсет години дванайсетцилиндров двигател е поредна жертва на прехода към електрификация.

    Споделеният с концерна Volkswagen шестлитров битурбодвигател се появи за първи път при британската марка през 2003 година под капака на новото тогава купе Continental GT. Оттогава досега фамозният мотор е преминал през редица усъвършенствания и е предлаган с различни изпълнения на мощността и въртящия момент – най-мощната му версия е за бутиковия модел Batur, където агрегатът генерира 750 к.с. и 1000 Нм, а следващото най-мощно изпълнение е с 649 конски сили. В момента двигателят разполага със система за изключване на половината цилиндри в режими на непълно натоварване и отговаря на всички актуални норми за вредни емисии, но очевидно бъдещето му е твърди несигурно с оглед на непрекъснато затягащите се стандарти в Европа, а освен това концернът-майка поетапно спира производството на своите VR6 двигатели, което е проблем за Bentley, тъй като техният W12 практически се състои от два VR6 агрегата.

    Двигателят се сглобява в завода на марката в Крю предимно на ръка, като от началото на производството му до очакваното спиране през април 2024 година се очаква от него да бъдат направени над 105 000 бройки. От компанията съобщават, че работещите върху тази така специална машина служители предстои да бъдат преквалифицирани и ще останат на работа. Неотдавна, през 2020 година с прекратяването на производството на доскорошния флагман в гамата на марката – великолепната лимузина Mulsanne, Bentley се наложи да се сбогува с една още по-голяма легенда – вторият най-дълго произвеждан в света двигател след Small Block General Motors – а именно митичният 6,75-литров битурбо V8, който с многобройни подобрения и осъвременявания беше произвеждан от 1959 до 2020 година, тоест цели 61 години, и беше сред най-добрите „осмаци“ на всички времена.

    Основният пазарен опонент на Bentley – Rolls-Royce, засега продължава с производството на базирания на техника на BMW V12 агрегат, но съвсем наскоро компанията обяви, че след 2030 година ще премине изцяло към електрически задвижвания, така че оставащите години пред техния „дванайсетак“, за съжаление, вероятно също са преброени.

    Свързани публикации

    Оставете коментар

    Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

    Най-нови

    AUTOCLUB.BG във Facebook

    Facebook Pagelike Widget

    Спорт