728 x 90

Bentley Mulliner Batur Coupé струва почти 2 милиона евро и има над 740 к.с.

Максималният въртящ момент е 1000 нютонметра, които се предават към четирите колела.

След като преди няколко години представи Bacallar, Bentley успя не само да задържи, но дори и да вдигне летвата по отношение на това, на което е способен отделът за бутикови индивидуални разработки Mulliner. Макар да е базиран на доста добре познатия Continental GT, Bacallar беше истински шедьовър, предлагащ на своите клиенти практически почти неизчерпаеми възможности за индивидуализация, а типичната за марката страст към възможно най-изисканите и качествено изработени материали беше издигната на ново ниво с възможността за поръчване на декоративни апликации за интериора, направени от останките на дървета с възраст над 5000 години. Затова и новината, че произведеният в разпродаден буквално за ден тираж от дванайсет бройки суперавтомобил ще получи наследник, зарадва всички фенове на марката, включително и автора на тези редове.

Е, така нареченият наследник е пред нас, носи името Batur Coupé и е кръстен на кратерно езеро на остров Бали. Дотук всичко звучи чудесно. Но как изглежда? Спорно, ако някой попита мен. Отвън автомобилът се отличава доста силно от Continental GT, което принципно е добре. Нетолкова добрата новина е, че елементите, които отличават Batur от Continental, макар и несъмнено изключително качествено изработени, биха могли да бъдат дело на куп други марки, при това съвсем не задължително от висотата на Bentley. Британците са особено горди с радиаторната решетка, която има специфична триизмерна структура, която се променя отвътре навън.

От Mulliner Batur ще бъдат произведени 18 бройки, всяка от които с начална цена 1,94 милиона евро. Всеки от тези осемнайсет автомобила се очаква да бъде абсолютен уникат, тъй като всеки от купувачите ще работи в тясно сътрудничество с дизайнерите на Mulliner с помощта на специално разработен софтуер за визуализация, за да реализира възможно най-точно собствените си желания за това как да изглежда Batur отвън и отвътре. Според Bentley няма детайл в интериора, който да не може да бъде индивидуализиран като цвят, повърхност и материя. Същото важи и за цветовете и структурата на лаковото покритие за екстериора. Ще има опция и за позлатени елементи във вътрешността на автомобила. Всичко това е просто великолепно и напълно в традициите на може би най-големия специалист в областта на ръчната изработка в цялата автомобилна индустрия, само че защо демонстрационният автомобил е получил тапицерии от изкуствена кожа например е въпрос, на който мнозина от класическите фенове на марката и този тип автомобили като цяло трудно ще намерят логичен отговор.

Иначе техниката също си я бива – W12 двигателят е с шест литра работен обем и както подобава, се изработва на ръка. Специално за Batur шестлитровата машина е получила нов всмукателен колектор, нови турбокомпресори, нов охладител на сгъстения въздух и нов софтуер за управление. Мощността е увеличена от серийните 659 к.с. до „над 740 к.с.“. Максималният въртящ момент е 1000 нютонметра, които се предават към четирите колела през осемстепенен автоматик. Титановата изускателна система има накрайници, изработени по 3D технология и според Bentley ще създава „саундтрак, подобаващ на мощността“.

Времето за спринта от място до 100 км/ч ще бъде под 3,5 секунди, максималната скорост ще надвишава 340 км/ч. Ходовата част с трикамерни пневматични елементи разполага със система за елиминиране на страничните колебания, която може да противодейства срещу накланяне с до 1300 нютонметра. Спирачките на предните колела са с 440-милиметрови дискове и десетбутални спирачни апарати, задните са с 410-милиметрови дискове и четирибутални апарати.

Източник: AMS.bg

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт