728 x 90

Продава се Москвич Алеко, победител в множество български и международни ретро ралита

    Попаднахме на поредна изключително интересна обява в сайта за продажба на автомобили mobile.bg. Става дума за представител на късния период на соц-возилата, а именно модела Москвич 21412, по-известен като Алеко. Както често се случва в историята на социалистическата автомобилна промишленост, между началото на разработването на този модел и действителното начало на производството му преминава огромен

    Попаднахме на поредна изключително интересна обява в сайта за продажба на автомобили mobile.bg. Става дума за представител на късния период на соц-возилата, а именно модела Москвич 21412, по-известен като Алеко. Както често се случва в историята на социалистическата автомобилна промишленост, между началото на разработването на този модел и действителното начало на производството му преминава огромен период, в случая около десет години, поради което Алеко е малко или много морално остарял на фона на конкуренцията, но от друга страна е „чудовищно“ модерен спрямо старите Москвичи. Търсейки вариант за създаване на наследник на добре познатите 408, 412 и 2140, от Автозавод Ленинского Комсомола, или накратко АЗЛК започват да мислят сериозно върху проект за автомобил с предно предаване и по стара руска традиция взимат за пример западен образец, в конкретния случай става дума за френско-американския модел Simca 1308, който печели титлата „Кола на годината“ за 1976 година. Затова и неслучайно дизайнът на хечбека Алеко доста прилича на този на Simca. В крайна сметка 2141 се качва на монтажния конвейер чак през 1986 година, като за тогавашните разбирания от тази страна на желязната Завеса той всъщност е доста модерен – с петстепенна скоростна кутия, предно окачване тип Макферсън, торсионно окачване на задния мост, относително аеродинамично оформление на каросерията и т.н. В периода между 1988 и 1990 година Алеко е сглобяван и у нас, в завод Балкан в Ловеч.

    Екземплярът, на който попадаме, е печелил редица родни и международни ретро ралита, включително е победител и шампион за 2017 година в ретро рали шампионата на България в клас Янгтаймер. Получавал е признание дори в Монте Карло!

    Автомобилът е в забележително добро състояние, намира се във Варна и има пробег 78 000 километра, както и доста ефектно подобрена външност с допълнителни светлини. Машината е произведена през 1989 година и се задвижва от 1,5-литров четирицилиндров бензинов мотор със 74 конски сили. Тъй като рядко се е случвало представител на този модел да получава толкова широко признание, включително в страни, където няма как да се говори за такова нещо като носталгия по социализма, искрено пожелаваме на коравия автомобил да попадне в достойни ръце и все така да се радва на любов и грижа от новите си стопани.

    Повече информация може да откриете в оригиналната обява на автомбила. Цената към момента на публикуване е 18 000 лв.

    Рубриката „БГ пазар“ цели да запознае читателите на AUTOCLUB.bg с интересни обяви от пазара за употребявани автомобили в България. Никаква част от материалите не е финансирана от страна на продавачите или когото и да е било, свързан по някакъв начин с обявите. В повечето от случаите нямаме контакт с лицата, които продават съответните автомобили.

    1 коментар

    Свързани публикации

    Оставете коментар

    Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

    1 Коментар

    • Станчо
      март 4, 2023, 21:26

      Не искам и да чуя за този боклук

      Отговор

    Най-нови

    AUTOCLUB.BG във Facebook

    Facebook Pagelike Widget

    Спорт