728 x 90
Error, no Ad ID set! Check your syntax!

Audi RS2 Avant беше комби, но ускоряваше по-бързо от Porsche 911

Подобно на останалата част от автомобила, петцилиндровият двигател на RS2 е базиран на агрегат, който Audi вече е произвел.

RS2 Avant, по-често известен като Audi 80 RS2, е лимитиран спортен автомобил на Audi с пет врати и пет седалки, произвеждан от март 1994 г. до юли 1995 г.

Съвместно проектиран между Audi и Porsche и изграден върху базата на 80 Avant, моделът е произведен в относително малко бройки. Това е първото превозно средство с индекс RS на Audi и първото от спортните Avant модели, които в следващите десетилетия стават запазена марка на бранда.

Въпреки че не е широко изнасян извън Европа, с изключение на бройки за Хонконг, Южна Африка, Бразилия, Канада, Съединените щати и Нова Зеландия, RS2 натрупа култ в световен мащаб. Често се смята за автомобила, който най-накрая утвърждава Audi като производител на практични спортни машини.

Комбито се задвижва от модифицирана версия на 2.2-литровия 5-цилиндров мотор на Audi. Той разполага с по четири клапана на цилиндър (общо 20 клапана), турбо пълнене и максимална мощност от 315 к.с. при 6500 оборота в минута и 410 Нм при 3000 об/мин въртящ момент.

Въпреки че голяма част от основите на автомобила са произведени от Audi, сглобяването се извършва от Porsche в техния завод Rossle-Bau в Цуфенхаузен, Германия. Това се случва съвсем скоро след края на монтажната дейност по Mercedes-Benz 500E, който Porsche произвежда там по договор (и за който ви разказахме подробно преди седмици). Заводът Rossle-Bau произвежда и известното Porsche 959.

Прочети още:
Как Espace можеше да бъде модел на Peugeot, а не на Renault

Подобно на останалата част от автомобила, петцилиндровият двигател на RS2 е базиран на агрегат, който Audi вече е произвел, въпреки че Porsche значително го е модифицирал. Стандартният турбокомпресор KKK е сменен от по-голям агрегат, заедно с междинния охладител и инжекторите за гориво с по-голям поток.

С толкова много налична мощност, RS2 може да ускори от 0 до 100 км/ч за 4.8 секунди и да постигне максимална скорост от 262 км/ч, въпреки че тежи над 1600 кг. По този начин комбито е по-бързо от Porsche 911 Carrera по това време и то с около 0.5 секунди.

В пътно изпитание, проведено през 1995 г., британското автомобилно списание Autocar достига 50 км/ч от покой за само 1.5 секунди, което е по-бързо от суперколата McLaren F1. Дори и по по-модерни стандарти, представянето е изключително – по-добро е и от петото поколение Chevrolet Corvette.

Първоначално трябва да бъдат сглобени приблизително 2200 бройки RS2, но поради търсенето общо са произведени 2891 автомобила. От тях само 180 са автомобили с десен волан.

Снимки: AutoWP

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *