728 x 90

Audi потвърди, че спира A1 след настоящото поколение

Тъй като хората продължават да предпочитат кросоувърите и джиповете пред седаните и хечбеците по целия свят, естествено е да очакваме някои традиционни автомобилни сегменти да изчезнат в близко бъдеще. Сегментът на малките градски коли, какъвто го познаваме – с компактни три- и четирицилиндрови двигатели с вътрешно горене – вероятно изживява последните си години на пазара,

Тъй като хората продължават да предпочитат кросоувърите и джиповете пред седаните и хечбеците по целия свят, естествено е да очакваме някои традиционни автомобилни сегменти да изчезнат в близко бъдеще. Сегментът на малките градски коли, какъвто го познаваме – с компактни три- и четирицилиндрови двигатели с вътрешно горене – вероятно изживява последните си години на пазара, тъй като има индикации от различни производители, че тези коли са на път да бъдат пенсионирани през следващото десетилетие. Audi стана поредната компания, която потвърждава, че ще се раздели с най-малкия си представител.

В дълго и много интересно интервю за Automotive News (можете да видите цялото интервю на линка), изпълнителният директор на Audi Маркус Дюсман потвърди, че A1 ще бъде пенсиониран след сегашното си поколение. Доколкото го разбираме, това не означава непременно, че няма да има малък модел с емблема на Audi, но той няма да използва двигател с вътрешно горене. На въпрос дали предстоящите европейски стандарти за емисии Евро 7 ще означават края на A1 и A3, Дюсман казва:

„Много ще зависи от крайната цел на Евро 7. Знаем, че предлагането на двигатели с вътрешно горене в по-малките сегменти в бъдеще ще бъде доста трудно, тъй като разходите ще се увеличат. Следователно няма да имаме наследник на А1. Ако новите правила на Евро 7 не са твърде сурови, това ще ни позволи да инвестираме повече в електрическа мобилност. “

Босът на Audi намекна за евентуалното спиране на A1 през февруари тази година, когато обясни, че електрифицирането на малки автомобили е скъпо и икономически нерентабилно. След като A1 излезе от производство, Q2 най-вероятно ще се превърне в най-евтиния модел на Audi, тъй като производителят на автомобили няма намерение да слиза под него по отношение на цена и размери, каза през февруари Дюсман.

Що се отнася до останалите модели от гамата, до 2030 г. Дюсман очаква гамата на марката да се състои от различни силови агрегати в зависимост от региона. Докато Audi смята, че „двигателите с вътрешно горене ще представляват по-малко от 20 процента в Европа,“ ситуацията може да бъде „различна в Китай и в САЩ“.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт