728 x 90

Aston Martin DBS 770 Ultimate – сбогуване с една легенда

    Елитният британски производител на спортни автомобили Aston Martin се сбогува с един от най-емблематичните модели в съвременната си история – дванайсетцилиндровия DBS. Както подобава, краят на производството на една такава съвременна легенда няма как да не бъде коронован с наистина специален модел, който в случая носи наименованието DBS 770 Ultimate. Лимитираната серия е ограничена на

    Елитният британски производител на спортни автомобили Aston Martin се сбогува с един от най-емблематичните модели в съвременната си история – дванайсетцилиндровия DBS. Както подобава, краят на производството на една такава съвременна легенда няма как да не бъде коронован с наистина специален модел, който в случая носи наименованието DBS 770 Ultimate.

    Лимитираната серия е ограничена на 499 екземпляра – 300 купета и 199 кабриолета, като всички автомобили вече са разпродадени, а първите доставки се очакват през последното тримесечие на тази година. Иначе сам по себе си това е най-мощният сериен Aston Martin на всички времена – 5,2-литровият битурбо V12 разполага със 770 конски сили мощност и 900 нютонметра максимален въртящ момент. Задвижването е на задните колела през осемстепенна автоматична трансмисия ZF и спортен диференциал с механичен блокаж. Спирачките са карбоново-керамични, максималната скорост достига 340 километра в час. Както ходовата част, така и каросерията на модела са модифицирани с оглед на увеличената мощност за постигане на повече здравина и стабилност.

    Дизайнът на каросерията е променен с оглед подобряването на аеродинамиката и оптимизирането на охлаждането. Дифузорът отзад и вентилационните отвори отпред са станали още по-големи, спирачните апарати са лакирани в черно, а рамките на страничните стъкла са решени в карбоново изпълнение.

    21-цоловите джанти със специално създаден за лимитираната серия дизайн са обути с гуми 265/35 отпред и 305/30 отзад.

    Интериорът изобилства от фина естествена кожа, карбон и метал, планките за ръчна смяна на предавките също са изработени от карбон. За всеки от 499-те екземпляра се предлага почти неизчерпаем асортимент от варианти за допълнителна индивидуализация, включително от отдела за индивидуални поръчки на компанията, наричан Q.

    Цените така и не бяха обявени официално, но предвид факта, че всички автомобили от серията вече са продадени на „зелено“, това явно не е от особено значение. Трябва да признаем, че благородно завиждаме на бъдещите собственици на тази изключителна машина.

    Свързани публикации

    Оставете коментар

    Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

    Най-нови

    AUTOCLUB.BG във Facebook

    Facebook Pagelike Widget

    Спорт