728 x 90

Над 147 млн. лв. инвестирани в пътна безопасност през 2020

Тези средства са 4 пъти повече от инвестираните през 2019 г. – малко над 37 млн. лв., и над 6 пъти повече от 2018 г.

Безопасността на движението трябва да е обща национална кауза и всеки да даде своя личен принос условията за пътуване да стават все по-безопасни. Заедно институции, неправителствени организации и гражданите да направим така, че да се намали броят на пострадалите и жертвите на пътни инциденти, защото здравето и животът са висша ценност и всички се убедихме в това в последните 12 месеца на пандемия. Това заяви председателят на Управителния съвет на Агенция Пътна инфраструктура Георги Терзийски на церемонията по връчването на годишните награди на Българската браншова асоциация „Пътна безопасност“.

Председателят на АПИ подчерта, че в последните три години пътната администрация инвестира сериозен финансов ресурс в дейности, свързани с безопасността на републиканската пътна мрежа. Над 147.5 млн. лв. от бюджета на АПИ през 2020 г. са предвидени за мерки, свързани с повишаване на безопасността – ограничителни системи /мантинели/, пътни знаци и маркировка.

Терзийски отбеляза, че тези средства са 4 пъти повече от инвестираните през 2019 г. – малко над 37 млн. лв., и над 6 пъти повече от 2018 г., когато са вложени 24 млн. лв. Той посочи, че се подновяват ограничителни системи не само при ремонт или когато мантинелите са увредени при пътни инциденти, а и когато те не отговарят на съвременните норми и стандарти. Целта е да се увеличи зоната на въздействие и степента на задържане, така че пътуващите да бъдат максимално сигурни за своята безопасност и дори при излизане на платното или удар да бъдат предотвратени тежки пътни инциденти.

На участъците с предпоставки за ПТП се полага т. нар. шумна релефна маркировка и студени пластици, които са с по-голяма светлоотразителност и дълготрайност, а шумът допълнително заостря вниманието на шофьорите, каза Терзийски. За повишаване на безопасността се монтират и знаци с възможност за дистанционно управление, а три и четириклонни кръстовища се реконструират в кръгови.

Снимка: БНР

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт