728 x 90
Error, no Ad ID set! Check your syntax!

AMC Eagle е вдигнато 4х4 комби с опционален 6-цил. дизел далеч преди да бъде модерно

Специализираната автомобилна преса през 80-те години окачествява Eagle като абсолютен хит.

Кросоувър автомобилите днес са абсолютен хит навсякъде по света. Някъде в тяхната сянка остават големите и повдигнати 4х4 комбита, които изпълняват едновременно функцията на практичен и проходим автомобил.

Въпреки че вече не са чак толкова популярни колкото модерните джипки, вдигнатите комбита са определено една успешна рецепта на производителите. В този нишов клас се пробваха – и някои успяха – доста производители. Но знаете ли кой е предшественикът на всички такива комбита?

Не, не е Audi Allroad, нито Skoda Scout. Още през 80-те години на миналия век американската фирма American Motors Corporation (AMC) пуска на пазара първото вдигнато 4х4 комби.

То носи името Eagle и разполага със стандартно двойно предаване, 4- и 6-цилиндрови двигатели. Опционално още тогава се продава и с 6-цилиндров редови дизел, което е истинска рядкост за американския пазар, още повече през 80-те.

По това време Eagle се предлага не само като комби, но и като хечбек, седан и дори открит автомобил. В различните си версии той запълва местния пазар, който няма добро попълнение между евтините 4х4 модели на Subaru и скъпите всъдеходи на Jeep.

Още от първия си ден на пазара моделът се оказва сполучлив. Базовата цена за комбито през 1980 година е 7549 долара, което възлиза на сегашни около 23 500 долара. Двувратият хечбек е още по-евтин – стартира от 6999 тогавашни американски долара, които сега са близо 21 700 долара.

Прочети още:
През 90-те Toyota Mega Cruiser беше японският отговор на Hummer

Всички версии на модела са били оборудвани стандартно с 4х4 задвижване. Eagle се превръща в първия американски автомобил, който разполага едновременно с двойно предаване и назависимо окачване.

Дизеловият двигател, за който става дума, се доставя от VM Motors и има работен обем от 3.6 литра с максимална мощност от 150 к.с. Въпреки че от тази версия са сглобени едва седем (!) бройки, идеята хич не е лоша – благодарение на по-големия си резервоар и по-ниското си потребление на гориво, дизеловият AMC може да мине над 2400 километра с едно зареждане.

Причината за ниския интерес към дизеловия модел се дължи на факта, че този агрегат не се поставя директно от фабриката. Вместо това, VM Motors предлага конверсия, която струва доста сериозните 9000 долара над цената на самия автомобил.

Специализираната автомобилна преса през 80-те години окачествява Eagle като абсолютен хит, а едно списание дори слага заглавие: „AMC Eagle – началото на ново поколение автомобили.“

През следващите 25-30 години повдигнатите комбита стават доста интересна алтернатива на класическите 4х4 автомобили. Много марки, включително Audi, Mercedes-Benz, Citroen, Peugeot, Skoda, Opel, Volkswagen и други, показват свои серийни разработки в този клас.

И до ден днешен няколко производители, между които и Volvo, успешно продават големи и повдигнати 4х4 комбита на различни места по света.

1 коментар

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

1 Коментар

  • Здравко
    януари 5, 2021, 09:28

    Странно, как пионерът и легендата в сегмента Subaru Outback дори не са споменати в това писание….

    Отговор

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget