728 x 90

Alpine A110 R Fernando Alonso Edition: С дъх на състезателни успехи

Версията R е подложена на диета, а двукратния световен шампион Фернандо Алонсо полага специални грижи поведението на пътя да е оптималноРадикално настроеният А110 R дебютира на автомобилното изложение в Париж, като същевременно бе представено и на състезанието във Формула 1 за голямата награда на Сузука в Япония. Външният вид е значително обострен, а при желание

Версията R е подложена на диета, а двукратния световен шампион Фернандо Алонсо полага специални грижи поведението на пътя да е оптимално
Радикално настроеният А110 R дебютира на автомобилното изложение в Париж, като същевременно бе представено и на състезанието във Формула 1 за голямата награда на Сузука в Япония. Външният вид е значително обострен, а при желание на клиента е налична матово синята боя от актуалните F1 болиди на марката. Предната престилка на Alpine A110 R предоставя по-големи въздухозаборници и също има карбоновия спойлер, познат от Alpine A110 S. Предният капак е изработен изцяло от композитен материал от въглеродни влакна, което само по себе си води до спестяване на тегло от 2,9 килограма. Ефектът от масовото премахване на изолационните материали и по-леката алуминиева преграда към двигателното отделение води до премахването на допълнителни килограми. Собственото тегло на Alpine A110 R, който винаги идва с блестящ карбонов покрив, е 1082 килограма – с 34 по-малко от предишния топмодел A110 S.

Карбон, карбон и пак карбон

Друг детайл от карбон е задният капак над двигателя, който вместо обичайното стъкло има въздушни отвори, които оптимизират температурния баланс в двигателния отсек. Задното крило също е познато от A110 S, но е позиционирано по-назад и не е толкова стръмно, за да се намали въздушното съпротивление. Изработен от карбон и фибростъкло, дифузьорът е по-широк, а перките му насочват въздушния поток под автомобила. Специалните странични прагове са издължени и изтеглени по-нагоре, отново с цел оптимизиране на въздушните потоци. Alpine разработи 18-инчовите карбонови колела заедно с френския производител на състезателни прототипи Duqueine. Те са с 12,5 килограма по-леки от джантите на A110 S, и са предназначени както да намалят съпротивлението, така и да подобрят охлаждането на спирачките. Полу-слик гумите Michelin Pilot Sport Cup 2 са с размери 215/40 R18 отпред и 245/40 R18 отзад. Високоефективната спирачна система със своите 320-милиметрови композитни дискове отпред и отзад идва с оптимизирано охлаждане от специалистите от Brembo.

По-спортно, но не и по-мощно

Alpine оборудва A110 R със спортно шаси, чиито хидравлично регулируеми амортисьори позволяват колата да бъде свалена с до десет милиметра в сравнение с A110 S, а етапите на отскок и компресия могат да варират. Разработчиците са проектирали стабилизиращите щанги и пружините да бъдат значително по-твърди. Трите режима на шофиране „Normal“, „Sport“ и „Track“ влияят върху характеристиките на двигателя, трансмисията, волана, педала на газта, звука на изпускателната система и намесата на програмата за стабилност, като последният може да бъде напълно деактивиран. Изпускателната система също е преработена, като клапите са заменени от 3D-принтирана двойна преграда, която служи и за намаляване на топлината по продължението на изпускателната система. Alpine не прави никакви модификации по двигателя: 1,8-литровият четирицилиндров турбоагрегат има 300 к.с. и максимум 340 Нм, както при A110 S. Версията R обаче достига по-висока максимална скорост от 285 км/ч. Благодарение на Launch Control можете да ускорите от нула до сто за 3,9 секунди, а превключването става благодарение на трансмисията с двоен съединител и седем предавки.

Fernando Alonso Limited Edition

Разбира се, мерките за олекотяване продължават. Корпусите на седалките са изработени от карбон, което спестява още пет килограма. Шест точковите колани гарантират безопасността, докато микрофибърните материали на волана и на седалките осигурява добър захват. Вместо класически механизми за отваряне на вратите, има червени каиши. Бордовият компютър записва телеметрията, а интегрираният хронограф може да се използва за измерване и записване на времена за обиколка на пистата. Гравирана плочка в централната конзола показва серийния номер на лимитирания модел. Французите искат да сглобят само 100 бройки от новата топ версия на спортното купе. 32 от тях ще са в лимитираното издание Fernando Alonso, чиято разработка е лично подпомогната от двукратният световен шампион във Формула 1 и 32-кратният победител в Grand Prix. Това превръща радикалното купе в нещо като възпоменание, тъй като, както е известно, испанецът ще напусне френския състезателен отбор и ще премине към конкурентите от Aston Martin.

Техническите промени са ограничени в специалната версия: шасито може да бъде спуснато още малко по-ниско и допълнително втвърдено. Повече е наблегнато на оптичните модификации, които A110 R получава по желание на Алонсо. Всеки модел Alonso идва със специалня матово-син цвят от Формула 1, включително на предния карбонов капак. Задният капак пък свети в лъскаво черно. Този цвят намира широка употреба в задния край и на скобите на задния спойлер. Има и детайли като сивите джанти, синьо-оранжево-жълтото лого на Alonso на задните странични прозорци и автограф на легендата. Спирачните апарати са оранжеви – запазеният цвят на испанеца, който може да се намери и на няколко места в интериора – например на каишите, с които се отварят вратите и в центъра на волана.

Подписът на Алонсо може да бъде открит върху подглавниците, а отличителните емблеми могат да бъдат намерени върху вътрешните панели на вратите. Всяка централна конзола също ще получи плакет, показващ пистата и годината, в която Алонсо печели всяко едно от 32-те си GP състезания. В допълнение, цитат с житейската философия на двукратния шампион във Формула 1 е лазерно гравиран върху сенника: „Има повече от един път към върха на планината“. Освен това всеки екземпляр идва с реплика на неговата състезателна каска, подписана от водача.

Източник: ams.bg

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт