728 x 90

Българската фирма Alieno изкара рендъри на втори несъществуващ модел, обеща макс. скорост от 584 км/ч

Трудно е да наречем Alieno действителен автомобилен производител, тъй като до момента фирмата е показала само рендъри на свои предполагаеми модели. Компанията от Сливен засега с нищо не е загатнала, че хиперколите, които рекламира, изобщо съществуват или могат да бъдат направени в действителност, особено имайки предвид невероятно високите им характеристики. Сега Alieno повтаря отново познатия

Трудно е да наречем Alieno действителен автомобилен производител, тъй като до момента фирмата е показала само рендъри на свои предполагаеми модели. Компанията от Сливен засега с нищо не е загатнала, че хиперколите, които рекламира, изобщо съществуват или могат да бъдат направени в действителност, особено имайки предвид невероятно високите им характеристики.

Сега Alieno повтаря отново познатия си ход – пуска компютърни рендъри на потенциално нов свой автомобил, който носи името Urum и предлага нереално висока максимална скорост от 584 км/ч. Припомняме, че дори и най-екстремните модели на производители като Bugatti и McLaren, например, далеч не могат да се доближат до тази стойност. Ето какво обяснява Alieno в прес съобщение, разпространено до медиите, в което се описват двете версии на Urum (текста публикуваме без редакторска намеса):

„Според мощността си, ALIENO UNUM THF е наличен в следните 4 версии, достъпни за всички ALIENO модели: RP5 с мощност 5221 hp, RP4 с мощност 4351 hp, RP3 с мощност 3481 hp и RP2 с мощност 2610 hp. RP е съкращение от „Raw Power“, докато съответното число след него (5, 4, 3, 2) показва ориентировъчната мощност на версията в хиляди конски сили.

Според предназначението си, всяка една от ALIENO UNUM THF версиите е налична в 3 основни модификации: STR (Street), TRC (Track) и RCE (Race), чиито базови динамични характеристики са идентични, а се отличават по стандартите/хомологизациите на които отговарят.

ALIENO UNUM THF се задвижва от иновативна ALIENO direct drive електрическа задвижваща система, реализирана с от 3 (при версията RP2) до 6 (при версията RP5) електромотори на всяко колело поотделно. Общо от 12 електромотора (при версията RP2) до 24 електромотора (при версията RP5). Електромоторите са свързани помежду си с обща свързваща ос, за предаване на движението към съответното колело чрез полуоска.

Предвид ALIENO direct drive задвижването, въртящия момент на задвижващата система и на колелата е идентичен и е 8880 Nm при версията RP5, 7400 Nm при версията RP4, 5920 Nm при версията RP3, и 4440 Nm при версията RP2, като на практика е наличен от 0 до максималните обороти на електромоторите, т.е. при всяка скорост на колата.

ALIENO UNUM THF се захранва от иновативна ALIENO батерия, съставена от Graphene LiPo клетки и супер кондензатори. Батерията е налична в следните 3 варианти: SBP (Street Battery Pack) с капацитет 180 kWh, TBP (Track Battery Pack) с капацитет 120 kWh и RBP (Race Battery Pack) с капацитет 60 kWh.

Максималното напрежение на батерията е 800V, като тя е проектирана да доставя огромна мощност, която при SBP варианта достига до 11.7 MW непрекъсната мощност и 23.4 MW пикова мощност. Освен това, батерията е способна да абсорбира и огромна мощност по време на зареждане и регенеративно спиране, достигаща до 2.7 MW при SBP варианта.

С 350 kW DC Combo (CCS) зарядна станция, от 0 до 100% SoC (State of charge), SBP батерията се зарежда за 30 min, TBP батерията за 20 min, а RBP батерията за 10 min. Освен това, батерията е така проектирана, че със специална ALIENO DC зарядна станция (900 kW DC за RBP батерията, 1800 kW DC за TBP батерията и 2700 kW DC за SBP батерията) проектирана и изграждана от ALIENO по поръчка на клиента, може да бъде заредена от 0 до 100% SoC за 4 min, и от 0 до 80% SoC за 3.2 min. Основните възли и характеристики на ALIENO UNUM THF хиперколата, са идентични или сходни с тези на ALIENO ARCANUM.

Хиперкола ALIENO UNUM TRS е базирана на TRS пакета и се задвижва и управлява с електричество и въздух. TRS е съкращение от „The Rocket Successor“ и представлява усъвършенствана ALIENO технология за задвижване и управление с електричество и въздух, чиито дебют е именно в UNUM модела.

TRS е допълнение на THF, като го надгражда с възможността за задвижване и управление не само с електричество, но и с въздух. Тази синергия е постигната чрез система наречена ALIENO octopus synergistic system. TRS задвижването и управлението с въздух се осъществява от иновативна система наречена ALIENO cold air thruster system, реализирана с до 24 броя ALIENO ракетни тръстери със студен въздух, но те са само една малка част от TRS пакета, който чрез ALIENO octopus synergistic system е интегриран във всички ключови системи на хиперколата, и на практика се различава драстично от всичко подобно познато до сега.

Тръстерът със студен газ (Cold Gas Thruster), е вид ракетен двигател, който използва разширяването на газ под налягане за генериране на тяга. Газът използван в ALIENO UNUM TRS е обикновен въздух и за това тръстерите му се явяват тръстери със студен въздух (Cold Air Thrusters).

Тръстерите на ALIENO UNUM TRS са с променлива геометрия и посока на тягата. В тази връзка, в TRS системата за управление е реализирана иновативна ALIENO реално-времева (real-time) система за управление на вектора на тягата / Thrust Vector Control (TVC), наречена ALIENO real-time thrust vectoring system, способна да променя посоката на тягата на тръстерите, за да контролира позицията на хиперколата върху пътя.

Главните тръстери в ALIENO UNUM TRS са разположени под различните решетки от екстериора му, поради което не променят силуета му. Въпросните решетки са изработени от титан и имат специална геометрия за оптимизиране на тягата от тръстерите.“

От Alieno дори твърдят, че вече приемат поръчки за автомобила, като подобна беше ситуацията и с предишния модел на фирмата, Arcanum. Цените, естествено, са невероятни:

„ALIENO UNUM THF е наличен за предварителни поръчки при следните базови цени: 1 800 000 EUR за версията RP2, 2 100 000 EUR за версията RP3, 2 400 000 EUR за версията RP4 и 2 700 000 EUR за версията RP5.

ALIENO UNUM TRS е наличен за предварителни поръчки при базова цена започваща от 3 000 000 EUR и достигаща до 4 500 000 EUR в зависимост от версията му.

Срокът за доставка варира от 18 до 30 месеца, в зависимост от избраната модификация (STR, TRC или RCE) и останалите предпочитания на клиента.

Цената на ALIENO ARCANUM (първият дебютен модел) също е актуализирана – той е с 200 000 EUR по-евтин в сравнение с UNUM:

– ALIENO ARCANUM THF е наличен за предварителни поръчки при следните базови цени: 1 600 000 EUR за версията RP2, 1 900 000 EUR за версията RP3, 2 200 000 EUR за версията RP4 и 2 500 000 EUR за версията RP5.

– ALIENO ARCANUM TRS е наличен за предварителни поръчки при базова цена започваща от 2 800 000 EUR и достигаща до 4 300 000 EUR в зависимост от версията му.

– Срокът за доставка остава непроменен и варира от 18 до 30 месеца, в зависимост от избраната модификация (STR, TRC или RCE) и останалите предпочитания на клиента.“

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт