728 x 90

Проектът за българска електрическа хиперкола Alieno пусна своя криптовалута

Българският разработчик и производител на електрически хиперколи Alieno, който до момента не е показал функциониращ прототип на своя проект, обяви собствена криптовалута – Alieno мултичейн токен – и стартира началното ѝ предлагане (ICO) на цена от 1 долар за брой. Началната ликвидност на Alieno токена се осигурява „чрез свободния капацитет на изградения от Alieno собствен

Българският разработчик и производител на електрически хиперколи Alieno, който до момента не е показал функциониращ прототип на своя проект, обяви собствена криптовалута – Alieno мултичейн токен – и стартира началното ѝ предлагане (ICO) на цена от 1 долар за брой. Началната ликвидност на Alieno токена се осигурява „чрез свободния капацитет на изградения от Alieno собствен суперкомпютър, наречен ALIENO ACRYPTO и наподобяващ крипто ферма,“ обясняват от фирмата в съобщение до медиите.

Развитието и поддръжката на Alieno токена се извършва от Alieno Ltd, а за финансовото обезпечаване на този процес „се разчита основно на Alieno общността на база win-win модел, изразяващ се в следното: при по-голям интерес и съответно покупко-продажби на Alieno токена, Alieno ще разполага с по-големи ресурси за развитието на Alieno токена в частност и дейността си като цяло.“

До момента, токенът е наличен в следните 16 блокчейни: Ethereum, Binance Smart, Polygon, Avalanche, Fantom, Solana, Tron, Celo, Gnosis, HECO, Moonriver, Harmony, OKEx, KCC, Tomo, ThunderCore.

От компанията съобщава още, че първоначално във всеки от блокчейните са издадени по 1 милиард Alieno токени, предвид очакванията Alieno да се превърне в компания Еднорог (Unicorn) с оценка от над 1 милиард долара, но в обръщение периодично ще бъде пускано само необходимото количество токени.

Началното предлагане (ICO) на Alieno токена е ограничено до максимум 10 милиона общо във всички блокчейни, при начална цена от 1 долар за брой, т.е. равностойността на около 10 млн. долара. Този капитал Alieno „набира за да завърши първия етап от строителството на производствената си фабрика в Туховища, България, в която да стартира началното производство на Alieno хиперколите,“ казват от фирмата. От Alieno също така съобщават, че оценката на компанията през 2021 е в размер на около 100 млн. долара.

“От дълго време проучваме възможностите за по-тясно взаимодействие с Alieno общността и Alieno токенът осигурява точно това – възможност, всеки желаещ да стане съпричастен по сравнително лесен, бърз и ефективен начин в процеса на реализиране на Alieno извънземните хиперколи и на всичко останало, което създаваме в Alieno,“ коментира Ахмед Мерчев, основател, CEO & CTO на фирмата. „Целият ни екип е ангажиран с превръщането на това взаимодействие в печелившо и за двете страни начинание, като очакванията ни са цената на Alieno токена да нарасне значително в бъдеще. Приходите от началното му предлагане (ICO), ще спомогнат завършването на първия етап от строителството на производствената ни фабрика, в която ще стартираме началното производство на Alieno хиперколите.“

Фабриката на Alieno, която е в процес на изграждане и разширяване, е разположена в Туховища, България. На този начален етап, тя е разположена на площ от близо 15 000 кв. метра, които в миналото бяха част от граничната застава в с. Туховища. Когато Alieno придоби този имот, той беше в изключително лошо състояние, но цялостната му реконструкция и модернизиране вече дават резултати, съобщават от фирмата.

Първият модел, от който до момента сме видели само и единствено рендъри, се казва Arcanum. Той ще се предлага в няколко версии, като най-мощната от тях ще има невероятните 5221 к.с. По-надолу в йерархията застават варианти с 4351, 3481 и 2610 конски сили. Създателите на колата обясняват, че по екстериора й могат да бъдат намерени множество активни панели, които се контролират автоматично при различна скорост. Засега няма обявени детайли за ускорение, но максималната скорост ще бъде 488 км/ч.

Задвижването на колата е поверено на сложна и иновативна система от електромотори. В зависимост от избраната версия, всяко колело получава между три и шест електромотора, което означава, че топ модификацията има цели 24 електромотора! Захранването на батериите идва от чудовищна 180-киловатчасова батерия, която е поставена ниско в конструкцията. В топ версията на модела, пробегът с едно зареждане е над 1000 километра.

Alieno има три различни спирачни системи – една базирана на регенеративни електромагнитни функции, втора с класическа хидравлична система и трета „роботизирана“ система. Колелата са с размер от 19 до 21 инча, а опционално ще се предлага и четвърта спирачна система – парашут. Alieno казва, че ще сглоби толкова бройки, колкото клиентски поръчки получи. Цените започват от 750 000 евро и стигат до 1.5 милиона евро за топ версията. Колата ще се сглобява в България.

4 коментари

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

4 Коментари

  • Росен
    юли 28, 2022, 19:27

    По мои наблюдения, като човек работещ, обаче наистина професионално в тази сфера, на този човек му липсват умения, средства и познания, които са много важни за развитието на такъв проект. Само пари не правят марка. Той трябва да изгради лице на самия бранд, а не да е просто някаква самоцелна самоделка подобна на автомобил, приличаща на лошо копие на Ламборгини, каквито правят в десетки други страни, с лого много наподобяващо логото на Alienware.
    В съответната кола не е вложен грам дизайн, нито от естетическа, нито от функционално експлоатационна, нито от производствена гледна точка. Визията не е премерена и ексклузивна а е силно претрупана, прекалено натрапчива, което я прави да изглежда евтина и издава неразбиране и не умение в дизайна на суперколи. (като повечето подобни самоделка, които се правят от хора без опит). При интериора ситуацията е сходна. Т.н UX/UI(User experience) Design съществува неслучайно. Основната му цел е да направи използването на автомобила максимално лесно, да направи всичко да е лесно достъпно, да не разсейва по време на шофиране, което при суперкарите е много важно. Неразбирането на тази материя се вижда и тук, където е постигнато точно обратното-ненужно претрупан Dashboard, изключително разсейва и дори дразнещо окото.
    Дизайн значи иновация, а тук такава не съществува.
    Кола се прави от дизайнери, инженери(машинни инженери, електротехници, програмисти и много други).
    Пс: Не го казвам като критика, а като съвет. Когато ще се прави нещо, човек трябва да разбира това с което се захваща или поне да набави необходимите специалисти, които да си свършат работата наистина професионално, защото това тук не е направено.
    Неслучайно за подобни професии се учи с години и се карат сума стажове, ходи се на семинари и тн.

    Отговор
  • hahahah
    декември 26, 2021, 11:05

    Поредната схема на Ахмед Мерчев. Тоя не прави хиперколи, а хипермечти и хипернагли схеми да вземе някой лев/долар/койн от балъци.

    Отговор
  • Александър Михалев
    декември 24, 2021, 22:20

    Смехотворно 🙂

    Отговор
  • Асен Кулев
    декември 24, 2021, 19:58

    Трябва да се започва от малко към голямо ако първият модел е нещо като Tesla Model 2 шансовете за напред са много по-големи . Риск 100%

    Отговор

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт