728 x 90

Юбилейна ембема за Alfa Romeo Quadrifoglio и Autodelta

    Alfa Romeo обяви официалното начало на празненствата за 100-годишнината на легендарния символ Quadrifoglio и 60-годишнината на Autodelta, славния състезателен отдел, създаден от Карло Кити. Това са два крайъгълни камъка в историята на марката, израз на благородния италиански спортен дух, които от 1910 г. до ден днешен предизвикват силни емоции и голяма гордост сред почитателите на

    Alfa Romeo обяви официалното начало на празненствата за 100-годишнината на легендарния символ Quadrifoglio и 60-годишнината на Autodelta, славния състезателен отдел, създаден от Карло Кити. Това са два крайъгълни камъка в историята на марката, израз на благородния италиански спортен дух, които от 1910 г. до ден днешен предизвикват силни емоции и голяма гордост сред почитателите на Alfa Romeo. За годишнините Alfa Romeo разкри двете нови лога, които ще придружават събитията на клубовете и на марката, както и различните комуникационни дейности и новости през 2023 г. Новите лога са проектирани от Centro Stile Alfa Romeo и интерпретират от модерна гледна точка старите, като същевременно ги пренасят в бъдещето на марката, която предефинира спортното шофиране през 21-ви век. Логото, посветено на стогодишнината на Quadrifoglio, е солидно и елегантно като историческото лого, като промени има само от гледна точка на цветовете. Съвременно хроматично докосване, напомнящо за славното минало на легендарните автомобили Alfa Romeo, които са мечта за поколения наред. По същия начин логото на Autodelta е стилистично творение, което запазва оригиналния си вид и цветовете. Наистина, въпреки годините, този символ на спортен дух остава запечатан в паметта на любителите на моторните спортове. Ето защо новата празнична версия включва малко промени, което я прави по-съвременна и съобразена с настоящите комуникационни активности на Alfa Romeo. Свидетелство за това е шрифтът Sequel, който е използван от Alfa Romeo; вечно присъстващият италиански трикольор като горд израз на неговия произход и добавянето на юбилейна дата, която подчертава дълголетието на марката Autodelta. За 60-ата годишнина на Autodelta Alfa Romeo ще организира конференция в музея в Арезе на 5 март – деня, в който е основан състезателният отдел. Същевременно на 25 юни, като част от честването на рождения ден на марката, ще се проведе Денят на Quadrifoglio, последван от конференцията Backstage, включваща парад и флашмоб, които ще бъдат отворени за всички клубове на Alfa Romeo.

    Quadrifoglio: символ на спортния дух Made in Italy от 1923 г.

    Постоянното преследване на високи постижения първо се прилага в състезанията и след това се пренася изцяло в серийните автомобили. Това, накратко, е философията на Alfa Romeo, вградена в Quadrifoglio – легендарен символ, който идентифицира от 15 април 1923 г. до днес най-екстремните творения на Alfa Romeo, не само тези по състезателни писти по света, а и някои специални производствени модели. Първият автомобил на Alfa Romeo, украсен с Quadrifoglio, е RL Corsa на пилота Уго Сивочи, който печели 14-ото издание на Targa Florio през 1923 г., като по този начин завоюва и първото от десетте отличия на марката в това престижно състезание. Същият символ на късмета се откроява и върху автомобила P2 на Брили Пери, когато той печели първия Световен автомобилен шампионат в Монца през 1925 г. (първата от петте световни титли, спечелени от Alfa Romeo). В края на 20-те години отново Quadrifoglio отличава по време на състезанията автомобилите Alfa Romeo на компанията-майка от тези, управлявани от Scuderia Ferrari, чиято емблема е черното конче. През 1950 и 1951 г. Джузепе (Нино) Фарина и Хуан Мануел Фанджо пилотират Alfa Romeo 158 и 159, емблематичната Alfetta, до победа в първите два световни шампионата на Формула 1. След това, през 60-те години на миналия век, Quadrifoglio откроява „готовата за състезание“ версия Ti Super на Giulia, а след това се присъединява към синьото триъгълно лого на Autodelta за няколко десетилетия: от GTA до 33 до двeте световни титли на 33 TT 12 (1975 г.) и 33 SC 12 (1977 г.). Състезателната дейност на Alfa Romeo продължава през 80-те години, когато, след завръщането си във Формула 1 през 1980 г., марката отново триумфира в състезанията с туристически автомобили (GTV 6 2.5), последван от триумфа в DTM с 155 V6 Ti през 1993 г. и много дългата поредица от победи в 156 Superturismo (1998 – 2004 г.). Стандартните шосейни автомобили на Alfa Romeo също включват Quadrifoglio. Това са модели с особено висока мощност, произведени между 60-те и 80-те години на миналия век. Някои носят символа върху каросерията, без да се появява в официалното име – като Giulia Sprint GT Veloce или 1750 GT Veloce. Докато други, след 1980 г., имаха Quadrifoglio в официалното си име, като напр. различните версии на 33 Quadrifoglio Verde или 164 Quadrifoglio Verde. Между 70-те и 80-те години Quadrifoglio също еволюира и се предлага в две версии: Verde за по-спортни автомобили и „Oro“ за по-изискани и луксозни творения. С течение на времето основната буква Q стана част от речника на Alfa Romeo, като в крайна сметка идентифицира най-модерните технически решения. Най-известното от всички е Q4 задвижване на всички колела, но също така Q2 самоблокиращ диференциал, Q-System автоматична скоростна кутия и Q-Tronic. И накрая, символът Quadrifoglio се завърна при Mito (2008 г.), Giulietta (2010 г.), а впоследствие и при раждането на новото поколение на Alfa Romeo през 2015 г. с пускането на пазара на Giulia във версията Quadrifoglio, задвижвана от новия 2.9 BiTurbo бензинов двигател с 510 к.с. Изключителна конфигурация, която води до поставяне на рекорд в категорията от 7’32“ на известната писта Нюрбургринг. Stelvio, първият SUV, произведен от Alfa Romeo, също е на върха на гамата в своята версия Quadrifoglio.

    Autodelta: Легендарният състезателен отдел на Alfa Romeo

    На 5 март 1963 г. Карло Кити и братята Кидзола основават малка компания със седалище във Фелето Умберто, близо до Удине, с цел да си сътрудничат с Alfa Romeo при конструирането на Giulia TZ. Това е компактен автомобил тип Gran Turismo, проектиран от Zagato, построен с двигателя и механиката на Giulia и оборудван с ексклузивно тръбно шаси, оттук идва и акронимът Tubolare Zagato. Това бележи началото на една от най-красивите глави в световния моторен спорт и скоро компанията се превръща в състезателен отдел на Alfa Romeo. Всъщност през 1965 г. той е закупен от марката с цел официалното завръщане в състезанията след оттеглянето от световния шампионат на Формула 1 през 1951 г., когато печели втората си титла с Alfetta. Поради тази причина компанията решава да създаде Ad hoc състезателна организация, физически отделена от производствената база и с достатъчна дискретност при бързо вземане на технически и спортни решения. Генерален мениджър на новата индустриална и спортна реалност e харизматичният инженер Карло Кити, който мести Autodelta в анонимни складове в Сетимо Миланезе, недалеч от Арезе. Това е мястото, където се раждат някои от най-известните състезателни автомобили Alfa Romeo, включително легендарната Giulia Sprint GTA от 1965 г., която печели три пъти поред Challenge Europeo Marche, десетки национални шампионати и стотици индивидуални състезания по целия свят. Интересен факт – Giulia Sprint GTA е първият туристически автомобил, който преодолява Северната отсечка на Нюрбургринг за по-малко 10 минути. През 1967 г. Alfa Romeo прави голямата крачка в категорията „прототип“, основната международна сцена на автомобилните състезания по онова време. Моделът 33/2 печели първия си трофей при своя дебют във Флерон, Белгия. На следващата година прототипите на Autodelta печелят победата в категорията на 24-те часа на Дайтона, 1000 км на Нюрбургринг, 500 км на Имола и 24-те часа на Льо Ман.

    Свързани публикации

    Оставете коментар

    Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

    Най-нови

    AUTOCLUB.BG във Facebook

    Facebook Pagelike Widget

    Спорт