728 x 90

Бъдещето на Alfa Romeo – нови Spider и GTV, както и още два SUV модела

Alfa Romeo е автомобилна марка с дълги традиции и милиони почитатели. В момента обаче, фирмата живее в сянката на конкуренцията, като предлага само два остарели модела – Giulia и Stelvio, а от скоро на пазара е най-новият им модел – Tonale. Целите на новия главен изпълнителен директор Жан-Филип Импарато са да възвърне старата слава на

Alfa Romeo е автомобилна марка с дълги традиции и милиони почитатели. В момента обаче, фирмата живее в сянката на конкуренцията, като предлага само два остарели модела – Giulia и Stelvio, а от скоро на пазара е най-новият им модел – Tonale. Целите на новия главен изпълнителен директор Жан-Филип Импарато са да възвърне старата слава на Alfa като възроди някои легендарни модели – или поне техните имена. 

До средата на десетилетието французинът иска да обнови продуктовото портфолио из основи и да изгради стабилна финансова основа. Импарато наскоро каза на представяне на автомобил, че Alfa Romeo има „потенциал да се превърне в глобална първокласна марка на Stellantis“. За да постигне това, той ще разчита на новите електрифицируеми платформи от Stellantis Group (комбинацията между Fiat-Chrysler и PSA), нов (ретро) дизайн и нов прочит на легендарни модели. От 2027 г. Alfa Romeo ще предлага само чисто електрически модели в Европа, САЩ и Китай. От 2024 г. марката ще електрифицира все повече своите серии под мотото: „От 2024 г. Alfa става Alfa e-Romeo“. Екип от 49 експерти работи върху разработването на нова стратегия за Alfa Romeo. Това включва нов шеф на дизайна, който Импарато измъкна под носа на конкуренцията. Алехандро Месонеро-Романос е отговорен за дизайна на Leon, Arona, Ateca и Tarraco в Seat, а до скоро беше в Renault (отговорен за Dacia и Lada).

Нов имидж за италианците

Целта на марката е удвояване на производството до края на следващата година. Това трябва да се постигне чрез множество нови модели, но и с промяна в целевата група. Според Деймиън Дали, шеф на Alfa и Jeep UK, Alfa ще премине от емоционална марка „към рационална марка“ и ще разшири гамата до „обемни“ сегменти. Марката иска да привлече повече семейства и жени като основни купувачи, докато в момента основните потребители са мъже на средна възраст. „Това е предизвикателство за Alfa, тъй като на нас се гледа като на спортна марка“, продължи Дали. „Мисля че трябва да представим историята на Alfa на по-широка аудитория, като същевременно останем истински“, продължи той.

Дали засяга темите за Alfa Tonale, но също и електронната мобилност, по-малките хибридни двигатели и удължената гаранция. „Нека получим устойчив бизнес модел, нека проникнем в обемните сегменти, разширим бизнеса си и тогава отново можем да мечтаем.“ В крайна сметка, Alfa Romeo означава спортен дух и италиански дизайн. Трябва да останеш верен на това. Ето защо, дори след успешна трансформация на образа, той не изключва връщане към спортните автомобили. Дали нито потвърди, нито отрече Alfa Mito. Вместо това той се позовава на традицията на спортните компактни автомобили като Alfasud. „Това е интересна област от пазара, която е с голям обем и ни дава възможност за много по-широко предлагане.“ Предстоят много интересни събития, но „първо, нека сведем тази невероятна, емоционална марка до рационално ниво“.

Alfa Brennero идва през 2023 г.

Brenero ще бъде първият модел, създаден изцяло под егидата на Жан-Филип Импарато. Третият SUV след Stelvio и Tonale слиза от поточната линия в Полша, където ще се произвеждат и наследниците на Fiat 500x и Jeep Renegade. Brennero се базира на платформата e-CMP, която ще продължи да се използва до навлизането на наследника STLA Small през 2026 г. Много модели като Peugeot 2008 или Opel Mokka стъпват на същата основа. Brenero ще разполага с хибридни задвижвания (меки и plug-in хибриди), но ще бъде и първият изцяло електрически сериен модел на марката. Само с предно задвижване, той ще разчита на електрически мотор с мощност 134 к.с. и батерия с капацитет 45 кВтч и пробег от 200 километра.

Прочети още:
Ford Ranger: Нов отвън и отвътре

Alfa Stevio и Giulia идват във втора генерация през 2023/2024 г.

Alfa предлага Giulia от 2016 г. и Stelvio от 2017 г. И двата модела в момента са във втората половина на продуктовия си цикъл и ще получат своите наседници през 2023/2024 г. И двете все още са базирани на платформата Giorgio, а в бъдеще ще бъдат базирани на STLA Large, която първоначално бе разработена от Peugeot и освен двигатели с вътрешно горене и хибриди, позволява и чисто електрически задвижвания. За изцяло електрически автомобили платформата STLA Large ще предлага пробег до 800 километра. Докато батериите идват от съвместното предприятие Stellantis/Saft ACC (Automotive Cell Co.), електрическите двигатели идват от японския доставчик Nidec. Alfa иска да запази шасито и кормилната уредба от платформата Giorgio. Между другото: новите модели на Maserati Levante и Ghibli, също ще бъдат базирани на новата голяма платформа. Освен това Импарато планира да свърже по-тясно двете италиански първокласни марки в разработката и инженеринга, както и в продажбите и обслужването.

Alfa GTV

Новият главен изпълнителен директор на Alfa изпитва голяма симпатия към съживяването на легендарни модели. В Peugeot, например, той пусна E-Legend, високо оценена електрическа концептуална кола, вдъхновена от 504 Coupé. „Много се интересувам от GTV“, каза той при представянето на Alfa GTA. „В момента няма изявление или съобщение, но просто ви давам лично усещане, че съм много заинтересован от GTV. Обичам и Duetto.“ Идеята за повторна поява на GTV, който последно се предлагаше като спортно купе от 1994 до 2005 г., не е нова. Моделът трябваше да бъде двуврата версия на Giulia и беше почти готов за серийно производство, но стана жертва на кризата. Сега, според доклад на British Autocar, има индикации, че GTV ще се предлага като купе с четири врати заедно с Alfa Giulia на същата платформа. Според документите за планиране, GTV ще се цели – с електрическо управление – към BMW i4 или Tesla Model 3. 

Alfa Spider

Завръщането на Alfa Spider, известна още като Duetto в първото поколение, също не е изключено. Не става ясно дали моделът е базиран на STLA Medium, но най-вероятно ще бъде пуснат като чисто електрически автомобил. Като се има предвид ниското търсене на двуместни кабриолети в момента, вероятността за нова Alfa Spider остава ниска.

Alfa Mito

Все още само като слух, Autocar спекулира, че Alfa също може да възобнови Mito. Твърди се, че италианците се насочват особено към младите купувачи, които са привлечени от малкия хечбек. Малката Alfa може също да споделя платформата STLA Small с Brennero и наследника на Lancia Ypsilon от 2026 г. Съответно тук са възможни и хибридни задвижвания и чисто електрическо задвижване. С оглед на катастрофалните продажби от 2008 до 2013 г. обаче, ние оценяваме пускането на Mito като ниско.


Alfa Castello

От 2027 г. марката планира друг SUV: Alfa Castello. Четвъртият SUV на марката ще бъде пуснат на пазара като конкурент на X5, базиран на платформата STLA Large, и трябва да бъде с изцяло електрическо задвижване. Не е сигурно дали големият SUV на Alfa наистина ще носи името Castello, въпреки че името на модела се вписва добре в SUV гамата. И четирите SUV до момента са или ще бъдат кръстени на известни планински проходи. Името също е прератка към Castello Sfortzeso, дворцов комплекс в стария град на Милано – оттук произхожда марката Alfa.

Източник: AMS.bg

Изображение: AutoExpress

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *