728 x 90
Error, no Ad ID set! Check your syntax!

Fiat забранява на Alfa Romeo да произвежда серийно 75 комби през 1986 г.

По-рано през същата година, по време на изложението в Женева през пролетта, Alfa експериментира, за да проучи реакциите на потенциалните си клиенти, представяйки комби вариант на 75.

Alfa Romeo 75 си остава един от любимите автомобили на алфистите по света. С уникалната си конструкция и задно предаване, седанът е доста динамичен за времето си, а дизайнът му е изчистен дори и по днешните стандарти.

През седемте си години на поточните линии Alfa 75 се продава в множество различни версии по отношение на своето задвижване. Има стандартни 4-цилиндрови мотори, V6 агрегати, както и турбо двигатели. Налице е и турбо дизел.

Всички те обаче се поставят само в една единствена каросерия – седан. Това можеше и да бъде различно, ако не беше намесата на Fiat, който през 1986 става собственик на италианския бранд.

По-рано през същата година, по време на изложението в Женева през пролетта, Alfa експериментира, за да проучи реакциите на потенциалните си клиенти, представяйки комби вариант на 75.

Той е създаден под ръководството на Ерманно Кресони и макар и концептуален е предназначен да влезе в серийно производство като пълноправен вариант на 75 за моделната 1987 година.

Преобразуването в комби е доста задълбочен процес, който включва значителни модификации. Това е видно дори по задните панели – тези зад задните врати, които са коренно различни с версията седан. Има промени и по окачването.

Като цяло, автомобилът изглежда хармонично, въпреки че е създаден от дизайнерско студио извън редиците на Alfa Romeo. Произведени са седем прототипа, които са очаквали изпитания с цел одобрение за производство.

Но както стана дума, в края на 1986 година Fiat придобива собственостт над Alfa Romeo. Това слага край на проекта за 75 комби, като възможните причини най-вероятно са две.

Едната от тях е, че по това време друг бранд на италианците – Lancia, лансира комби версия на модела си Thema, който има приблизително същите размери като седана 75. На практика е позициониран в същия клас.

От друга страна, относително ограниченото присъствие на Alfa на пазара и още по-нишовото търсене на комби автомобили от тази марка навярно са се сторили недостатъчно надежден бизнес план на новите шефове от Fiat.

Така 75 комби си остава изцяло в прототипна фаза. Все пак, през 90-те години на миналия век Alfa получава своите спортни комби автомобили под формата на 156 и 159.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget