728 x 90

Само 5% от механиците могат да ремонтират електрически коли

Според изчисленията на IMI, между 13 и 20 хиляди човека са сертифицирани да работят безопасно по електрически и плъг-ин автомобили на Острова.

Промените, които преминаването към електрически автомобили ще наложат, ще обхванат на практика всички аспекти на автомобилната индустрия. В това число влиза и поддръжката на този тип превозни средства, която има различна специфика спрямо колите с ДВГ.

След като Великобритания обяви, че изтегля за 10 години по-рано спирането на продажбата на бензинови и дизелови леки автомобили (от 2040 на 2030 г.), местната организация Institute of the Motor Industry (IMI) алармира, че само 5 процента от механиците в страната могат да работят по EV-та.

Според изчисленията на IMI, между 13 и 20 хиляди човека са сертифицирани да работят безопасно по електрически и плъг-ин автомобили на Острова. Към сегашния момент те трябва да обслужват почти 400 000 превозни средства с батерии, съобщава Auto Express.

IMI сигнализира за тази тревожна статистика още през 2018 година, когато процентът на квалифицирани механици беше около 3 на 100. По това време във Великобритания обаче имаше не повече от 100 000 превозни средства с възможност за зареждане от контакт.

Глобалната пандемия неминуемо оказва негативно влияние върху скоростта, с която EV механиците растат. През 2019 година са били регистрирани около 6500 нови сертифицирани майстори, а през 2020 година това число спада с цели 85 процента.

При очакваното лавинообразно разпространение на електрически и плъг-ин хибридни автомобили, от IMI се тревожат, че много скоро ще настъпи момент, в който няма да има достатъчно кадри, които да обслужват и ремонтират тези коли.

От организацията настояват да бъдат организирани държавни програми в подкрепа на преквалифицирането на кадри, която драстично да ускори насищането на пазара с такива. Говори се и за нови регламенти и изисквания.

Въпреки липсата на статистика, с оглед предимно сивия характер на авто ремонтния бизнес в България, спокойно можем да очакваме процента на квалифицирани кадри за работа по електрически коли у нас да е дори доста по-малък.

Все пак, макар и с минимални крачки, училища като ПГТЕ „Хенри Форд“ се стараят да подготвят специализирани кадри. От сравнително скоро в гимназията има специализиран център за обучение на ученици върху хибридни технологии, изграден с помощта на BMW.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт